۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۴۴۱۱۷
آیت الله علوی گرگانی:

برخی در پی انحراف مردم از مسیر انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: افرادی در داخل این انقلاب بدون در نظر گرفتن آرمان های اسلام و انقلاب نظر هایی می دهند مثل ایجاد شادی هایی خلاف دین در بین مردم که نه تنها به حرکت درست مردم در راه انقلاب کمک نمی کند بلکه باعث پژمرده شدن گل انقلاب می شوند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب حوزه علمیه معصومیه(س) قم همزمان با آغاز یوم الله دهه فجر و ورود امام راحل به کشور با توجه به اهمیت حفظ انقلاب اسلامی و حرکت در راه ارزش های اسلامی توصیه های قابل توجهی به طلاب این مدرسه کرد و به وظیفه سنگین مردم در این راستا اشاره کرد.
 
وی با اشاره به پرداخت بهای سنگین برای شکل گیری انقلاب اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی ارزان به دست نیامده بلکه برنامه ریزی دقیق انجام شد و بهای سنگینی در شکل گیری این انقلاب شکوهمند پرداخت شده است به همین دلیل انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها که بیشتر به کودتا شبیه است؛ تفاوت دارد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شکل گیری انقلاب اسلامی ایران را حاصل سال ها تلاش و برنامه ریزی در این راستا بیان کرد و ابراز داشت: از اوایل سال 42 به بعد تمام فعالیت ها در رابطه با انقلاب خلاصه می شد و تا حدی به وسیله رژیم شاه، انقلابیون و امام تحت فشار بودند که اگر کسی نام امام را می برد زندانی می شد و این برنامه ها تا سال 57 که انقلاب پیروز شد؛ ادامه داشت.
 
حضرت آیت الله علوی گرگانی انقلاب اسلامی را به گل لطیفی تشبیه کرد و اظهار داشت: وظیفه مردم در حفظ این انقلاب که به مثل گلی می ماند بسیار سنگین است چون بهای زیادی برای پرورش این انقلاب پرداخته شده است و نگهداری این گل سخت است و ما باید مراقب باشیم این گل را پژمرده نکنیم.
 
وی تفکرات برخی از افراد داخل انقلاب اسلامی را از عوامل پژمرده شدن گل انقلاب دانست و تصریح کرد: علاوه بر دشمنان خارجی انقلاب در مواردی دیده می شود افرادی در داخل این انقلاب بدون در نظر گرفتن آرمان های اسلام و انقلاب نظر هایی می دهند مثل ایجاد شادی هایی خلاف دین در بین مردم که نه تنها به حرکت درست مردم در راه انقلاب کمک نمی کند بلکه باعث پژمرده شدن گل انقلاب می شوند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه با توجه به فراهم شدن نعمت های فراوان دینی و اجتماعی با شروع انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: باید دقت کرد برای بدست آمدن نعمت انقلاب چه زحمت هایی کشیده شده است بنابراین نباید نعمت هایی را برای شادی مردم ارائه داد که بر خلاف اهداف اسلام و امام راحل باشد.
 
حضرت آیت الله علوی گرگانی به نقش بسیار مهم مراجع و علما در حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید توجه کرد چه کسی در بیان مسائل سخن می گوید و بدانیم علما با نقش مهم خود در بیان فتاوای اسلامی و دستورات دینی در حرکت انقلاب فعالیت قابل توجهی دارند البته مراجع مجری احکام نیستند بلکه با بیان راه کارهای اسلامی و دینی در حفظ آرمان های اسلام وظیفه مهمی را ایفا می کنند.
 
وی با اشاره به آیه « ما یَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذابِکُمْ إِنْ شَکَرْتُمْ وَ آمَنْتُمْ وَ کانَ اللَّهُ شاکِراً عَلیماً» یاآور شد: خداوند کسانی را که شکر گذار باشند و ایمان بیاورند غذاب نمی کند بلکه کسانی را که در مقابل نعمت ها کوتاهی کنند مورد عذاب قرار می دهد بنابراین در انقلاب اسلامی هم که بر پایه دستورات قرآن است اگر کسی نعمت انقلاب را حفظ کند مورد احترام است و اگر کسی قصد ضربه به انقلاب اسلامی را داشته باشد؛ بشدت با او برخورد می شود.
 
حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان با توجه به اهدای خون های فراوان برای آبیاری درخت انقلاب خاطر نشان کرد: خون هایی که ریخته شد برای شکل گیری انقلابی بود که خداوند و پیامبر(ص) را خوشنود کند و ما هم باید مراقب باشیم کاری انجام ندهیم که مخالف هدف اصلی شکل گیری انقلاب باشد./1322/پ202/ج
ارسال نظرات