۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۴۴۱۴۴
نماینده ولی فقیه در کرمان:

انقلاب اسلامی ریشه دینی دارد/ بی بصیرت‌ها با افکار انحرافی در مبارزات انقلاب اخلال می‌کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان با بیان این‌که عده ای می گفتند تا قبل از ظهور امام زمان(عج) هر قیامی با شکست مواجه می شود و با این سخنان در کار مبارزه اخلال می کردند، گفت: اینها ناشی از بی بصیرتی است و به همین علت امروز مقام معظم رهبری مردم را به کسب معرفت و بصیرت دعوت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، امروز در مراسم گرامیداشت 12 بهمن، سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره)، که در مصلی بزرگ امام علی(ع) کرمان برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از تمامی شرکت کنندگان در مراسم، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: آرزوی انقلاب کنید چراکه نتیجه انقلاب و حرکت، هلاکت جباران و ظالمان است و سبب طهارت زمین از فاسقان و فاجران می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است انقلابی که امام صادق(ع) مطرح می کنند، یک انقلاب دینی و به معنای صحیح کلمه است.

 

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش زیاد علما و مردم جهت تحقق این انقلاب بود، در حالی که رژیم فاسد پهلوی هر چه می توانست بر ضد این نهضت دشمنی و کارشکنی کرد، به گونه ای که انسان شرم می کند جنایات آن رژیم را به زبان آورد.

 

وی افزود: بسیاری از خواص در آن زمان می گفتند که این انقلاب به نتیجه نخواهد رسید، چراکه ابر قدرت‌هایی چون آمریکا و شوروی و دیگر کشورهای منطقه طرفدار شاه هستند.

 

امام جمعه کرمان بیان داشت: به محض اینکه مبارزه با شاه مطرح شد، برخی با سخنانی چون «شاه به زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) می رود»، «شاه قرآن چاپ می کند» و ... در کار مبارزات اخلال ایجاد می کردند.

 

وی افزود: همه اینها نشأت گرفته از بی بصیرتی برخی افراد و نداشتن آگاهی لازم درباره مسائل روز است. به همین علت امروز مقام معظم رهبری مردم را به کسب معرفت و بصیرت دعوت می کنند، تا امر بر ما مشتبه نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: عده ای دیگر می گفتند تا قبل از ظهور امام زمان(عج) هر قیامی با شکست مواجه می شود، به ویژه انجمن حجتیه که در این زمینه اقدامات فراوانی انجام می دادند، به گونه ای که این فکر غلط به خیلی ها سرایت کرده بود.

 

امام جمعه کرمان گفت: بهترین دلیل بر پوچ بودن آن تفکرات این است که این انقلاب پیروز شد و همچنان پا برجاست، چرا که این انقلاب، انقلابی دینی و اسلامی است و با همت الهی علما، روحانیان و تلاش مردم بنا نهاده شده است.

 

وی تاکید کرد: امام(ره) خود را برای شهادت و جانبازی آماده کرده بودند و اگر چنین نبود مردم هم از خود ایثار و جانبازی نشان نمی دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ضمن بیان خاطراتی از ایام مبارزات، به ویژه حادثه 24 مهر و به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، خاطر شان کرد: شاه بی حرمتی ها و اهانت های فراوانی به علما و مردم کرد، اما با این وجود با همت و ایثار علما و مردم  این انقلاب محقق شد و با گذراندن فراز و نشیب های فراوانی امروز به پیشرفت های زیادی دست یافتیم.

 

وی در پایان با محکوم کردن توهین به پیامبر اکرم(ص) از سوی کشورهای غربی، از تمامی مردم کرمان دعوت کرد که در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضور پرشوری داشته باشند./9703/پ202/ب4

ارسال نظرات