۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۴۴۱۵۸
آیت الله طبرسی:

اندیشه‌های وابسته به غرب نمی‌توانند در میدان مبازره با مشکلات قوی عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که مهم ترین راه حل مشکلات امروز کشور استقلال و دوری از وابستگی به غرب است، گفت: اندیشه‌های وابسته و متأثر از غرب نمی‌توانند در میدان مبازره با مشکلات قوی عمل کنند بلکه باید به توان داخلی وابسته باشیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی همچون خورشیدی تابان دنیا را از ظلمت و تاریکی رهایی داد و ملت ها را بیدار کرد.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی موجب خرسندی و شادی ملت های مستضعف دنیا شد، افزود: در دورانی که استکبار و استعمار جهانی ملت های مظلوم و بی دفاع را به بردگی می بردند و منابع ملی آنها را غارت می کردند، انقلاب اسلامی توانست روح بیداری را در ملت های آزاده جهان زنده کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پس لرزه های انقلاب عظیم اسلامی پس از 36 سال از عمر آن همچنان در کشورهای مختلف جهان شنیده و دیده می شود، تصریح کرد: بیداری اسلامی که در منطقه شاهد به وقوع پیوستن آن بودیم تنها گوشه ای از اثرگذاری انقلاب ملت ایران درسال 57 بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در بخش‌های مختلف وابسته به غرب بود، خاطرنشان کرد: قطع وابستگی فرهنگی و اقتصادی مهم ترین شاخصه انقلاب اسلامی برای ملت ایران بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در گذشته کشورمان بدون وابستگی به غرب حتی نمی توانست کوچکترین حرکت علمی و اقتصادی انجام دهد، بیان داشت: اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و توان دانشمندان جوان ایرانی شاهد توسعه علم و تکنولوژی در عرصه های مختلف هستیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که ایران اسلامی باوجود تحریم های یک جانبه آمریکا و اروپا توانست انرژی صلح آمیز هسته ای را بومی کند، خاطرنشان کرد: بومی سازی این صنعت ارزشمند یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی در سه دهه گذشته است که موجب حیرت جهانیان شد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دانشگاه های کشور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً غربی اداره می شد، گفت: علوم غربی در همه سطوح دانشگاهی کشورمان دیده می شد اما امروز به برکت پیروزی انقلاب توانستیم بخشی از این علوم را اصلاح کنیم که البته تا رسیدن به مرحله مطلوب فاصله داریم.

     

وی انقلاب اسلامی را انقلاب گفتمان در برابر گلوله دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب بر پایه اصول و مبنای دینی حاکم بود در برابر حکومت طاغوت به پیروزی رسید.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مهم ترین راه حل مشکلات امروز کشور استقلال و دوری از وابستگی به غرب است، تصریح کرد: اندیشه‌های وابسته و متأثر از غرب نمی‌توانند در میدان مبازره با مشکلات قوی عمل کنند بلکه باید به توان داخلی وابسته باشیم.

 

آیت الله طبرسی با انتقاد از کسانی که حجاب را عامل عقب ماندگی می دانند، گفت: این گونه اظهار نظر ها دهن کجی آشکار به نظام اسلامی است و نباید با این گونه مسائل حجاب را سیاسی کرد.

  

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه آهنگ مشترکی در میان مسؤولان وجود ندارد و دچار چند صدایی هستیم، خاطرنشان کرد: مدیران ما سیاسی و به میز و مقام چسبیده اند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات