۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۴۴۱۶۱

مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی به کشور در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رساـ مراسم گرامیداشت دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی به کشور در مرکز استان خراسان شمالی و مراکز شهرستان ها و بخش های تابع این استان برگزار شد.
مراسم 12 بهمن در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز در سی و ششمین سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره)، بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی ایران از فرانسه به کشور، مراسم بزرگداشت این مناسبت همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی نیز با حضور پرشور آحاد مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

مراسم امروز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از ساعت 9 صبح با رژه خودرویی و موتوری نیروهای نظامی و انتظامی استان با بیش از 100 خودرو در خیابان های منتهی به میدان شهید بهشتی بجنورد آغاز و پس از آن با ورود این کاروان حامل تمثال امام خمینی(ره) به میدان مرکزی شهر، مراسم گلباران تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) با حضور مردم و مسؤولان استان انجام شد.

 

پس از آن در ساعت 9 و 33 دقیقه و همزمان با آغاز دهه فجر و ورود رهبر کبیر انقلاب به کشور هزار و 357 دانش آموز دختر مرکز استان خراسان شمالی به صورت هماهنگ سرود «بوی گل و سوسن و یاسمن آید» را اجرا کردند.

 

این گزارش حاکیست بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در روز بیست و دوم بهمن ماه نیز همزمان با سالروز پیرزی شکوهمند انقلاب اسلامی سرود انقلابی دیگری توسط هزار و 357 دانش آموز پسر در سطح استان اجرا خواهد شد.

 

امروز بعد از اجرای هماهنگ سرود انقلابی، زنگ انقلاب در جمع هزاران نفر از شرکت کنندگان در مراسم نواخته شد، البته این زنگ به صورت همزمان در مدارس سطح استان خراسان شمالی نیز به صدا درآمد.

 

بر پایه این گزارش، ویژه برنامه بعدی مراسم گرامیداشت دوازدهم بهمن ماه در بجنورد سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد بود که پیرامون انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام مواردی را بیان کرد.

 

سخنرانی سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان برنامه بعدی مراسم امروز در بجنورد بود که وی نیز ضمن تأکید بر حفاظت و حراست از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی خواستار همراهی و همگامی بیشتر همه مردم و مسؤولان در راستای رفع مشکلات کشور شد.

 

پس از این مراسم مردم و مسؤولان استان خراسان شمالی با حضور بر سر مزار شهیدان حسن حسن آبادی و منصور حصاری، از نخستین شهدای انقلاب در بجنورد یاد و خاطره آنها را گرامی داشته و با آرمان های شهدا تجدید پیمان کردند.

 

این گزارش می افزاید؛ بخش بعدی ویژه برنامه گرامیداشت سالروز ورود تاریخی بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران به کشور دیدار مردم و مسؤولان استان با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد بود که در فضایی صمیمی برگزار شد و آیت الله مهمان نواز با یادآوری خاطرات مبارزات انقلابی در بجنورد، خواستار تداوم راه شهدای انقلاب و نظام اسلامی شد.

 

پس از این دیدار مردم و مسؤولان استان خراسان شمالی با حضور در دفتر امام جمعه بجنورد با حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی که نماینده ولی فقیه در این استان نیز هست، دیدار کردند.

 

 در مراکز سایر شهرستان های استان خراسان شمالی نیز امروز مراسم های مشابهی با حضور پرشور مردم و مسؤولان این شهرستان ها و سخنرانی ائمه جمعه و روحانیان برگزیده برگزار شد.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اعلام کرده در طول مدت دهه فجر امسال در این استان در مجموع افزون بر هزار برنامه فرهنگی مذهبی برگزار می شود.

 

لازم به ذکر است برگزاری مراسم راهپیمایی و تظاهرات، بهره برداری از 412 پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی و فرهنگی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، برگزاری صبحگاه مشترک توسط نیروهای نظامی و انتظامی، برپایی محافل انس با قرآن و ... برخی از برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در دهه فجر امسال در سطح استان خراسان شمالی هستند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات