۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۴۴۴۶۱
استاندار قم:

ثبات کشور حاصل درایت رهبر معظم انقلاب است/ منتقدان را باید با سخن آرام قانع کرد

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم اجرای عدالت اجتماعی را از جمله برکات جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: ثبات امروز کشور به سبب رهنمودهای دقیق رهبر معظم انقلاب، اجرای فرامین امام راحل و عمل براساس قانون است.
حجت‌الاسلام صالحي منش استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی منش، استاندار قم دوشنبه شب در مراسم سی و ششمین جشن بزرگ انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به آیات قرآن کریم انقلاب را نعمت بزرگ الهی برای امت دانست.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با تأکید بر این‌که وضعیت کشور در جهان و منطقه بسیار خوب است، بر لزوم هر چه بیشتر وحدت میان مردم و مسؤولان تأکید کرد و گفت: وقتی ملتی در اوج قرار گیرد، دشمنان متمرکز می‌شوند تا آخرین و مهم‌ترین ضربه‌ها را وارد کنند؛ امروز ایران اسلامی در مقابل دشمنی‌های آمریکا، استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 

وی تأکید کرد: اگر در کشور یک صدا شنیده شود، یک فریاد بر آورده شود، دشمن مأیوس می‌شود؛ ولی اگر در ملت و نظام ما ضعفی مشاهده شود، دشمن پر رو و گستاخ می‌شود؛ حدود یک سال پیش رییس جمهور آمریکا می‌گفت «گزینه نظامی روی میز است»، ولی انتخابات آبی بود بر آتش جنگ، کسی کاری نکرد، مگر چه اتفاقی قرار بود بیفتد که نیفتاده بود؟ در آن زمان نیز مذاکره بود، ولی رییس جمهور آمریکا مدام می‌گفت «گزینه نظامی روی میز است» و مردم را می‌ترساند.

 

حضور مردم در انتخابات آبی بود بر آتش جنگ
استاندار قم با بیان این‌که دشمنان پس از حضور گسترده مردم در انتخابات دیگر حرفی از گزینه نظامی نزدند، اظهار داشت: پس از انتخابات وضعیت خاصی به وجود نیامد، بلکه دشمنان دیدند، گزینه نظامی هم روی میز باشد بنا نیست تأثیر عمده‌ای بر روی ملت داشته باشد؛ بلکه ملت یکصدا، یکپارچه و با عزم جدی در سراسر کشور در انتخابات شرکت کرده و به دولت تدبیر و امید رأی دادند، یک رییس جمهور محبوب، پرتوان، فرزانه، اندیشمند و هوشیار را انتخاب کردند.

 

 

وی تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب در رأس نظام حضور دارند، سه قوه نیز با هم دوست، صمیمی و برادر به معنای واقعی هستند که همکاری می‌کنند؛ حربه را ملت ایران از دشمن گرفت؛ رژیم صهیونیستی که هر روز به آمریکا فشار می‌آورد، امروز مورد تهاجم ما قرار گفته است؛ اگر سرداران و سربازان ما را در لبنان به شهادت می‌رسانند، حزب‌الله نیز جواب دندان شکنی به آنها می‌دهد؛ این‌ها عظمت و عزت است.

 

منتقدان را با زبان آرام باید قانع کرد
حجت‌الاسلام صالحی منش عنوان کرد: با هر صدایی که صدای مخالف باشد، باید صحبت کرد، قانع و آرام کنیم، نگذاریم در جامعه تشتت به وجود آید؛ در زمان پذیرش استانداری قم رهبر معظم انقلاب به بنده فرمودند «مردم قم باید با هم متحد باشند»، علما و مراجع شیعه همه باید یکصدا در خط امام و انقلاب باشیم، امروز دولتمردان هفته‌ای نیست که به قم نیامده و دیداری با مراجع نداشته باشند؛ مراجع نیز درباره وحدت، همدلی، یکپارچگی، تأیید دولت و نظام صحبت می‌کنند، این افتخار برای شهر مقدس قم است.

 

وی یادآور شد: در ماه محرم یک حساب در قم برای زائران کربلا اعلام کردیم که با وجود مشکلات مالی مردم، حدود 400 میلیون تومان مردم به آن پول واریز کردند، یک نفر نیز نپرسید کجا مصرف شد، مردم به این میزان اعتقاد دارند، این مقدار لیاقت دارند، ما نیز قرض گرفتیم و به عراق فرستادیم؛ دشمن این‌ها را می‌بیند و رصد می‌کند، قم حساسیت ویژه‌ای دارد؛ اتحاد و برادری را باید حفظ کرد و همه با هم دوست و متحد باشیم؛ ‌اگر قلب‌ها نزدیک باشد، خدا نیز ملت را دوست خواهد داشت و نعمت‌ها نازل می‌شود.

 

ثبات کشور حاصل درایت رهبر معظم انقلاب است
حجت‌الاسلام صالحی منش اجرای عدالت اجتماعی را از جمله برکات جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: ثبات امروز کشور به سبب رهنمودهای دقیق رهبر معظم انقلاب، اجرای فرامین امام راحل و عمل براساس قانون و قانونگذاری در حال پیشروی است؛ رهبری با درایت خویش به بهترین وجه بر سه قوه به ویژه اجرای قانون نظارت دارند؛ قوای سه گانه نیز در حیطه وظایف قانونی به خوبی عمل می‌کنند.

 

وی افزود: یکی از بزرگترین ظلم‌های پهلوی بر مردم این بود که در آن زمان عدالت اجتماعی وجود نداشت و دربار هرگونه که دوست داشت به بیت المال دست درازی می‌کرد و هر آنچه می‌خواستند می‌بردند؛‌ امتیازهای زیادی از منابع کشور به آمریکا و رژیم صهیونیستی دادند و کشور را به ارزانی در اختیار آمریکا و انگلیس قرار دادند، آنها نیز در اطراف کشور سایت‌های شنود و جاسوسی گذاشتند، حتی از ما پول می‌گرفتند و 50 هزار مستشار آمریکایی در کشور حضور داشتند که به آنها حقوق بالا و حق توحش می‌دادند و این وضع ملت بود.

 

استاندار قم تأکید کرد: ولی امروز کار به جایی رسیده که بودجه کشور دست مجلس شورای اسلامی است و مجلس نیز نمایندگان زیادی دارد که حتی یک نفر نمی‌تواند اعمال نفوذ کند؛ گاهی همه یک موضوع را پیگیری می‌کنند، ولی با مخالفت یک نماینده روبرو می‌شود که در این صورت تلاش‌ها دوباره آغاز می‌شود.

 

عدالت اجتماعی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود
وی بیان داشت: در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی فقر و بدبختی بود، ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که ایران یکصدا فریاد می‌زند، راهپیمایی‌ها با حضور همه برگزار می‌شود، همه یکصدا در انتخابات شرکت می‌کنند، به سبب علاقه مردم به نظام است، مردم با وجود مشکلات به نظام علاقه دارند و نظام نیز در قبال آنها دلسوز است و می‌خواهد عدالت اجتماعی را پیاده کرده تا مردم در عزت و اقتدار باشند.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش در ادامه سخنان خود گفت: خداوند متعال که ما را در نعمات خود غرق کرده و آنچه در هستی وجود دارد، برای او است، کمتر بر ما منت گذاشته و یادآوری کرده است؛ البته برخی از نعمت‌ها همانند اسلام، و پیامبر(ص) را یادآور شده است و خطاب به مسلمانان می‌فرماید «ای مسلمانان که گرد شمع وجود پیامبر هستید، به یادآورید، شما در گذشته در چه وضعی بودید، شما مردمی بودید که بر اندک چیزی با هم جنگ کرده و یکدیگر را می‌کشتید، دختران خود را زنده به گور می‌کردید، ولی امروز همه وحدت داشته و خدا را عبادت می‌کنید، به رسالت پیامبر شهادت می‌دهید».

 

استاندار قم با بیان این‌که پس از گذشته 14 قرن از بعثت، امام راحل در سال 42 انقلاب بزرگ را بنیانگذاری کردند، بیان داشت: نخستین کسانی که به یاری امام(ره) شتافتند، مردم خوب، شریف و نجیب قم بودند؛ امام خمینی(ره) آن روزها یاورانی جز مردم عزیز و شریف قم نداشتند؛ در آن روز رژیم پهلوی افراد را شهید کرده و آنها را خاک می‌کرد، در آن زمان دیکتاتوری بر کشور حاکم بود و احدی جرأت بیان عدالت اجتماعی را نداشت، دیکتاتوری به اوج خود رسیده بود، امام(ره) با آن وضع انقلاب را پایه گذاری کردند.

 

شهید مطهری در انتقال نظریه ولایت فقیه نقش بسزایی داشت
وی افزود: امام خمینی(ره) در روزهای نخست نهضت و زمان تبعید به ترکیه، فرمودند «سربازان من امروز در گهواره‌ها هستند»، معنای این جمله را ما امروز خوب متوجه می‌شویم؛ پس از تبعید به ترکیه، بر اساس گفته آمریکایی‌ها، رژیم پهلوی، امام(ره) را به نجف تبعید کرد، این تبعید دلایل مختلفی داشت؛ ولی علت اصلی این بود که گفتند «اگر امام به نجف برود در حوزه نجف گم می‌شود» این فکر غلط بود.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با اشاره به بحث ولایت فقیه امام راحل در نجف اشرف اظهار داشت: ایشان پس از بیان این فکر به توسعه و ترویج آن مشغول شدند؛ سپس اهداف خود را از سوی روحانیان بزرگی همانند علامه شهید مطهری که نمونه بارزی از این نوع تفکر بودند، دنبال کرده و به دانشگاه‌ها و حوزه‌ها رساندند.

 

وی تصریح کرد: امام راحل در عراق افزون‌بر دعوت افراد به مبارزه، با صراحت بیان می‌کردند که می‌شود نظام را تغییر داد و حکومت اسلامی در زمان غیبت بنیان‌گذاری کرد؛ پس از عراق نیز امام(ره) را به فرانسه تبعید کردند، ایشان در آن کشور برنامه‌های ورود به کشور و تشکیل حکومت اسلامی را دنبال کردند؛ ایشان از فرانسه اعلام کردند که می‌خواهند حکومت اسلامی را تشکیل دهند.

 

امام حکومت اسلامی به معنای واقعی را تشکیل دادند
استاندار قم پشتوانه و عزم ملت ایران را عاملی بر خنثی کردن توطئه‌های برنامه ریزی شده در هنگام ورود امام راحل به ایران عنوان کرد و گفت: دشمن به یکباره غافل شد و کار سخت و طاقت فرسای امام(ره) از همان زمان آغاز شد؛ ایشان در آن زمان فرمودند «به پشتوانه این ملت، دولت تعیین می‌کنم».

 

وی یادآور شد: امام(ره) تا لحظه‌ای که زنده بودند به قول‌های خود عمل کردند، تشکیل نظام جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه بزرگترین، بهترین و زیباترین کاری بود که امام(ره) در ذهنشان داشتند و تا پایان عمر خویش نیز به این موضوع پایبند بودند./993/پ201/ج

ارسال نظرات