۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۴۴۷۰۴
امام جمعه بهشهر:

شهدا سرمایه های زنده و جاودانه ملت و نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: شهدا و ایثارگران از ارزش و جایگاه والایی در جامعه برخوردار بوده و امروز هرچه از عزت و بزرگی در کشور وجود دارد از مجاهدت ایثارگران، شهدا و جانبازان است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امشب در یادواره شهدای مدارس شاهد این شهرستان که در در سالن اجتماعات کانون تربیتی بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: نباید بگذاریم شهید و شهادت تبدیل به کتیبه هایی شود و عده ای آگاهانه و از روی غرض ورزی، این فرهنگ اصیل را به صفحات تاریخ بسپارند.

 

وی بیان کرد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس جانانه استقلال و آزادی خود را که به برکت انقلاب کسب کرده بودند، تثبیت و مستحکم کردند و با توجه به اینکه ایران اسلامی در دفاع مقدس در مقابل 64 کشور ایستادگی کرد، ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت جلوه بیشتری پیدا می کند.

 

امام جمعه بهشهر افزود: برگزاری یادواره شهدا در ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از عمق و اثرگذاری بالایی برخوردار است و می تواند اشاعه گر این فرهنگ میان مردم به ویژه نسل جوان باشد.

 

حجت الاسلام جباری شهدا را سرمایه گرانقدر این انقلاب دانست و گفت: شهدا سرمایه های گرانقدر ایران اسلامی بوده که با ریختن خونشان درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و امروز به برکت همین خون شهدا، این کشور بر قله افتخار ایستاده و در دنیا شناخته می شود.

 

امام جمعه بهشهر افزود: شهدا با اهدای خون پاک خود زمینه پیشرفت کشور را فراهم کردند و حفظ راه شهدا و پاسداری از خون آنان وظیفه همه آحاد ملت ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام جباری از دوران دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه اصیل انقلاب اسلامی نام برد و افزود: شهدا نیز جزء سرمایه های زنده و جاودانه ملت و نظام هستند که باید ایثار، فداکاری و رشادت های آنها پاس داشته شده تا روح فداکاری، وفاداری و ایثار به عنوان یک ارزش حفظ و در جامعه اسلامی ایران ماندگار شود.

 

وی در ادامه سخنان خود پیشرفت های روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون خون های پاک شهدا دانست و خاطرنشان کرد: مهم ترین راه حفظ عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی نیز حرکت در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب و وصیت شهدا است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات