۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۴۵۰۴۶
امام جمعه هریس:

انقلاب اسلامی ادامه مسیر سرخ حسینی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: انقلاب اسلامی ایران تداوم نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بوده است.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شناخت ابعاد مختلف این نهضت بزرگ قرن بیستم لازمه درک حقایق آن خواهد بود.

 


وی با بیان این‌که بدون شناخت از این نهضت ضدستمشاهی نمی توان به‌درستی از دستاوردهای بزرگ آن حراست کرد، خاطرنشان کرد: باید دانست که این انقلاب تنها در مرزهای ایران اسلامی تأثیرگذار نبوده است، بلکه جرقه‌ای برای بیداری ملت‌های مسلمان سراسر نقاط جهان علیه استکبار و استبداد بوده است.

 


حجت الاسلام احمدی دهه فجر را یادآور تداوم نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به رهبری حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی ایران با استفاده از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای به دنبال تحریف تاریخ انقلاب هستند، بایستی حقایق کمتر بیان شده انقلاب اسلامی برای رسوایی سلطنت‌طلبان بازگو شود.

 


امام جمعه هریس با اشاره به این‌که برخی جریان‌های معاند از خارج مرزهای ایران درصدد تطهیر رژیم گذشته و خاندان منحوس پهلوی هستند، گفت: پرونده رژیم طاغوت و هر رژیمی که به دنبال استبداد و استعمار در ایران اسلامی باشد، برای همیشه تاریخ بسته شده است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مردم آذربایجان در برهه های مختلف انقلاب، پیشتاز بوده اند، اظهار داشت: تاریخ ایران اسلامی مراحل پرفراز و نشیبی را طی کرده و جای جای ایران لحظات تلخ و شیرین پر طراوت و پر تلاطم زیادی دارد، که در این میان نقش مردم آذربایجان غیرقابل انکار است.

 


مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت تصریح کرد: آذربایجان کانون انقلاب ها و مقابله با ظالمان بوده است و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب فرمودند که "آذربایجان سر ایران است" جای جای تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از مجاهدت آذربایجانی‌های ولایت‌مدار و غیور است.

 


وی با اشاره به نقش شهر هریس در نهضت مشروطیت، گفت: در آن دوران، در میان علمای طراز اول دو نفر نیز در شهرستان هریس با استبداد قاجار مبارزه کردند و سرانجام همراه شهید ثقة الاسلام تبریزی که جمعا شش نفربودند، به دار آویخته شدند و این یک افتخار بزرگ برای شهرستان می باشد.

 


حجت الاسلام احمدی، کشف حجاب رضاخانی را لکه ننگی در تاریخ دانست و تاکید کرد: براساس اسناد موجود، حدود 18نفر از مبارزان و روحانیان شهرستان هریس به سبب مخالفت با کشف حجاب رضاخانی تبعید و شکنجه روحی و جسمی شده اند. /935/ت302/ب4

ارسال نظرات