۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۴۵۲۵۶
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

نفرات و گروه های برتر مسابقات اذان و ابتهال خراسان شمالی مشخص شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: با نظر هیأت داوران نفرات و گروه های برتر مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان معرفی شدند.
مسابقات اذان و ابتهال در خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان، افزود: پس از اجرای این مسابقات هیأت داوران نفرات و گروه های برگزیده در رشته های مختلف را اعلام کردند.

 

وی افزود: مسابقات مزبور به منظور انتخاب نمایندگان اعزامی به مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح (مدیحه سرایی) و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی این مسابقات به میزبانی بجنورد و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که مسابقات اذان در دو رده سنی شکوفه ها، زیر 16 سال و بزرگسالان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در بخش بزرگسالان این مسابقات در رشته اذان 26 نفر از برگزیدگان شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی حضور داشتند که در پایان مصطفی امانی از اسفراین اول شد، رضا کریمی از بجنورد در رده دوم قرار گرفت و ابوالفضل قدرتی از اسفراین نیز در جایگاه سوم ایستاد.

 

وی اضافه کرد: در بخش شکوفه های مسابقات اذان نیز 22 نفر حضور داشتند که در خاتمه علیرضا زمزمی، حامد شیبانی فر و علی یاهویی هر سه از بجنورد به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در مسابقات بخش ابتهال و تواشیح، رده بندی سنی وجود نداشت، گفت: در مسابقات رشته ابتهال بر اساس اعلام داوران محمدرضا محمدی از بجنورد در رده نخست ایستاد، حمید رحمتی از بجنورد دوم شد و علی شکفته از اسفراین مقام سوم را به دست آورد.

 

وی اظهار کرد: در رشته تواشیح نیز هفت گروه از شهرستان های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان گروه تسنیم از اسفراین اول شد، انوار قدسیه یک از اسفراین در رده دوم ایستاد و انوار قدسیه دو از اسفراین مقام سومی را به دست آورد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که افراد و گروه برتر این مسابقات به عنوان نمایندگان استان خراسان شمالی به مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام می شوند، اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان اوقاف مرحله کشوری این مسابقات پایان بهمن ماه سال جاری با حضور برگزیدگان استان های مختلف در تهران برگزار می شود.

 

وی افزود: البته بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای سیاست گذاری مسابقات مقرر شده تا مسابقات تواشیح( مدیحه سرایی) در سطوح استانی برگزار و لوح فشرده برترین های استانی برای داوری به دبیرخانه مسابقات ارسال شده و پس از انجام داوری و انتخاب برترین ها افراد برگزیده برای اجرای برنامه در سطح کشوری دعوت شوند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات