۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۴۵۲۸۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

تذکرات مراجع و علما به مسؤولان برای جلوگیری از انحراف است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تذکرات مراجع تقلید و علما به دولتمردان و مسؤولان کشور را از موضع خیرخواهی و به منظور جلوگیری از انحراف دانست و خطاب به مدیران گفت: علما و مراجع دلسوز انقلاب و کشور هستند و می‌خواهند و اگر تذکر و هشداری می دهند به خاطر این است که انحراف به وجود نیاید.
آيت الله محمد علي علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی هشدارها و انتقادات دلسوزانه و مشفقانه مراجع تقلید درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازتاب گسترده این اظهارات در رسانه ها و محافل سیاسی و فرهنگی، حضرت آیت الله علوی گرگانی این نقدها را خیرخواهانه و از سر دلسوزی دانست و تاکید کرد اگر مراجع تذکری می دهند به خاطر جلوگیری از انحراف است.

 

بر اساس این گزارش این استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر شنبه هجدهم بهمن ماه در دیدار فرماندهی و اعضای سپاه ناحیه مقاومت امام حسین(ع) قم که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به این‌که مسؤولین کشور گاهی دچار اشتباه در عملکرد خود می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر علما در راستای اشتباهات آنها تذکراتی می‌دهند آنها نباید ناراحت شوند چرا که علما و مراجع دلسوز انقلاب و کشور هستند و می‌خواهند که انحراف به وجود نیاید.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که سپاه پاسداران مولود انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی حق پدری بر گردن سپاه پاسداران دارد.

 

وی با بیان این‌که رحمت الهی شامل همه افراد می‌شود، ابراز داشت: ولی متأسفانه یک عده این رحمت را نمی‌خواهند و تسلیم رحمت خداوند نمی‌شوند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی هم دچار اختلاف سلیقه شده است، اظهار داشت: ما باید کیفیت را در امور کشور به خوبی پیاده کنیم تا این اختلافات به چشم نیاید.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که دست‌های بیگانگان سبب این اختلافات شده است، تصریح کرد: ما باید به نحوی با این اختلافات برخورد کنیم که نظام اسلامی صدمه نخورد.

 

وی با اشاره به این مطلب که مدیران و مسؤولان رده بالای کشور باید با آرامش کشور را اداره کنند، افزود: این اختلاف سلیقه نباید در مدیریت کشور تأثیر گذارد و باید با همدلی و یکرنگی کشور را اداره کنند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که این انقلاب به راحتی به دست نیامده است، گفت: چندین سال برای متن این انقلاب زحمت کشیده شده و خون‌های زیادی ریخته شده تا این شجره طیبه به ثمر نشسته است.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که نباید بگذاریم این انقلاب آسیب و صدمه ببیند، ابراز داشت: رسانه ملی باید در این دهه مبارک سختی‌ها و مشقت های مردم در به سرانجام رساندن انقلاب را برای نسل جدید به نمایش گذارد تا نسل جدید بداند که این انقلاب به آسانی به دست آنها نرسیده است.

 

وی با تأکید بر این‌که هدف امام از انقلاب اسلامی شخصی نبود، اظهار داشت: شاه پهلوی به دنبال از بین بردن دین اسلام بود و امام با حرکتی که کرد توانست اهداف آنها را کور کند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که باید به اصل انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: باید از مکتب اسلام، رهبر معظم انقلاب، علمای دین و مراجع تقلید پیروی کنیم تا به این انقلاب آسیب نرسد./922/پ202/ج

ارسال نظرات