۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۴۵۵۵۵
با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

نخستین یادواره شهدای دانش آموز استان سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره بزرگداشت 107 شهید دانش آموز شهدای استان سمنان با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمع کثیری از اهالی تعلیم و تربیت در فضایی مملو از عطر یاد شهدا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، نخستین یادواره شهدای دانش‌آموز استان سمنان که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش،‌ خانواده‏های معزز شهدا و جمعی از دانش‏آموزان در سالن تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

 

حجت‏الاسلام سید حبیب‏الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر از حضور در جمع دانش‌آموزان و اولیای شهدای نوجوان این استان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: مردم استان سمنان مردمی سخت‌کوش، مقاوم و ‌مطیع امام و رهبری هستند.

 

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، زائیده تلاش‌ها و مجاهدت‌های بزرگانی همچون امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب به پشتوانه مردم ولایت مدار ایران است، خطاب به دانش‏آموزان امروز و متولیان فردای کشور گفت: شما دانش‌آموزان باید ارزش‌های نوجوانان روزهای جنگ و جهاد را به همراه داشته باشید، نوجوانانی که در مبارزه علیه کفر شرکت کردند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی که زبان گویای رویدادهای سال‏های قبل از پیروزی است، تصریح کرد: تاریخ، فریاد اعتراض امام راحل(ره) در نفی هر گونه ذلت و خواری برای ملت ایران در مقابل مستکبران عالم را ثبت و ضبط کرده است.

 

حجت الاسلام حسنی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تنها یک رهبر نبود؛ ایشان مرجعی فقیه، عالم، آگاه به زمان، صاحب کرسی فتوا بود، اضافه کرد: عنایت الهی منجر به شکل‌گیری انقلابی الهی شد و دست عنایت خداوند برای هدایت و حمایت از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) در مقابل حکومت دیکتاتور پهلوی که استکبار در آن ریشه دوانده بود و پس از پیروزی انقلاب کاملاً مشهود است.

 

وی شهدای نوجوان کشور را پیشتازان فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطر‌نشان کرد:‌ این شهدا که برای دفاع از آب و خاک و ناموسشان خود را به آب و آتش می‌زدند و با دستکاری شناسنامه‌هایشان خود را به صحنه نبرد با دشمن می‌رساندند، امروز باید الگوی نسل نوجوان و جوان امروز و آینده‌سازان ایران اسلامی باشند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خطاب به دانش آموزان گفت: مراقب باشید؛ چرا که دشمنان به شکل‌های مختلف و با تبلیغات گسترده ماهواره‌ای و اینترنتی در کمین نشسته‌اند تا با بی‌ارزش جلوه دادن آنچه که ارزش است و گرفتن اعتقادات مکتبی، الهی و ولایی‌تان، شما را از انقلاب جدا کنند.

 

وی با بیان اینکه جنگ نرم امروز مرزهای جغرافیایی را منسوخ کرده و دنیا به یک دهکده بزرگ مبدل شده است، افزود: باید در چنین شرایطی عقیده، دین، تقوا، عبادت،‌طهارت و پاکی مورد توجه قرار گیرد و شما دانش آموزان به‌عنوان پرچمداران نهضت و ناقلان پیام انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی، در حفظ و حراست از این درخت تناور و شجره طیبه کوشا باشید.

 

گفتنی است، در پایان نخستین یادواره شهدای دانش‌آموز استان سمنان از خانواده‌های معزز شهیدان زیر 15 سال به نام‌های قدرت الله رکابدار، محمود عرب عامری، محمدعلی عاقلی، حسن رجبیان سورچه، بهروز بهروزی، سیدحسن شجاعی، نصرالله صباغی، حسن مهدوی، حامد و هادی طالع زاری و علی همتیان تجلیل به عمل آمد./977/پ202/ب6

ارسال نظرات