۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۸۵۴
مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس فریمان:

شهدا زیبنده ترین الگوی معاصر برای نسل جوان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) فریمان گفت: دشمن در تلاش است الگوهای ضد دینی و ضد اخلاقی را جایگزین الگوهای دینی کند، در حالی که سیره شهدا، بهترین الگوی تربیتی برای نسل حاضر است.
شهدا زیبنده ترین الگوی معاصر برای نسل جوان هستند شهدا زیبنده ترین الگوی معاصر برای نسل جوان هستند شهدا زیبنده ترین الگوی معاصر برای نسل جوان هستند شهدا زیبنده ترین الگوی معاصر برای نسل جوان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فاطمه افقهی، مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) فریمان، امروز در همایش «لاله های آسمانی» که به یادبود فرمانده شهید مجید افقهی، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد برگزار شد، گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم؛ چرا که هر چه داریم از شهدا داریم، آرامش و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم.

 

وی به اهمیت رسالت و وظیفه جامعه در برابر خون شهدا اشاره کرد و گفت: دشمن با شیوه های مختلف درصدد براندازی نظام اسلامی است. فاصله زمانی زیادی از زمان جنگ نگذشته است و ما باید مراقب باشیم تا دشمن به اهداف خود دست نیابد.

 

افقهی با اشاره به این که دفاع مقدس، دانشگاه انسان سازی بود، اظهار کرد: شهدا به سخن رهبر و مقتدای خود لبیک گفتند و از همه چیز خود در این راه گذشتند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) فریمان افزود: شهدا از اوج معرفت خداشناسی برخوردار بودند؛ آن ها به معرفتی رسیده بودند که ره صد ساله را یک شبه طی کردند.

 

وی با اشاره به این که شهدا برای شهادت انتخاب شده بودند، ابراز کرد: شهدا اسطوره هایی بودند که ظرفیت و قابلیت شهادت را داشتند؛ ما باید سیره اخلاقی و عملی آن ها را به نسل جدید و آینده معرفی کنیم.

 

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) فریمان با اشاره به این که باید با زندگی شهدا انس بگیریم، افزود: دشمن در تلاش است الگوهای ضد دینی و ضد اخلاقی را جایگزین الگوهای دینی کند، در حالی که سیره شهدا، بهترین الگوی تربیتی برای نسل حاضر است.

 

وی به سیره اخلاقی شهید افقهی اشاره و ابراز کرد: برادرم، اهل تهجد و مناجات بود. شهید شخصیت جامعی داشت؛ چرا که علاوه بر این که شوخ طبع بود و روح لطیفی داشت، اقتدار و  مدیریت خود را نیز حفظ کرده بود و به خاطر روحیه لطیف او، رزمندگان دوست داشتند در گردان او باشند.  

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران گفت: احترام به پدر و مادر برکت به زندگی و عمر انسان می دهد؛ شهید به این موضوع توجه داشت و احترام ویژه ای برای پدر و مادر قائل بود.

 

افقهی اظهار کرد: شهید افقهی، روی سخن پدر و مادر، حرف نمی زد و اگر خواسته ای داشت با مهربانی و محبت آن ها را متقاعد می کرد.

 

خواهر فرمانده شهید مجید افقهی خاطرنشان کرد: شهدا، پا در مسیر زندگی ائمه اطهار(ع) گذاشته بودند؛ آنان در زمان دفاع مقدس در حال خودسازی و خودساختگی بودند؛ چرا که عشق در وجود آن ها رشد کرده بود و سختی جسم را متوجه نمی شدند و از مشکلات و سختی ها لذت می برند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از سوی مدزسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) از خانواده فرمانده شهید مجید افقهی تقدیر و تجلیل به عمل آمد و کتاب بی خواب تر از دریا (زندگی نامه فرمانده شهید مجید افقهی) به میهمانان اهدا شد./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات