۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۴۵۹۳۰
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی:

30 پیشنهاد از مجلس به لایحه خروج از رکود اضافه شد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعدادی از پیشنهادات ما در لایحه رفع خروج از رکود آمده که ما نیز 30 پیشنهاد به آن اضافه کردیم گفت: معافیت‌های مالیاتی جدیدی در لایحه خروج از رکود پیشنهاد شده است.
حميدرضافولادگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دومین کارگاه آموزشی آشنایی با جدیدترین تکنیک‌های تخصصی پرورش قارچ دکمه‌ای که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد با اشاره به لایحه رفع موانع تولید، گفت: روش‌ها و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در صحن علنی مجلس قرائت شده که در حال دریافت پیشنهاد نمایندگان هستیم و تلاش کردیم تا راهکارهای رفع مشکلات تولیدکنندگان را با توجه به این که با بسیاری از آنها صحبت کرده و در جریان مشکلاتشان هستیم‏، در لایحه لحاظ کنیم.

 

 

وی با بیان این که تعدادی از پیشنهادات ما در لایحه رفع خروج از رکود آمده که ما نیز 30 پیشنهاد به آن اضافه کردیم‏، اظهار کرد: بحث‌هایی در مجلس در حوزه مالیاتی، بیمه، گمرکی و بانکی در قوانین جدید در دست بررسی دیده شده است.

 

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوع معوقات بانکی بررسی می‌شود که اگر واقعا تسهیلات داده شده به کسی که معوقه بانکی دارد در تولید به کار رفته باشد به وی مهلت داده می‌شود و اگر قیمت وثیقه‌ای که در بانک گذاشته بالا رفته باشد مازاد آن را آزاد کرده و یا اجازه تبدیل به وثیقه دیگر با قیمت پایین‌تر می‌دهند و به این صورت تا جایی که در توان باشد از تولید حمایت می‌شود تا در آخرین مرحله بانک وثیقه را به اجرا ‌گذارد.

 

 

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون قانون اصلاح فعالیت بانکداری گفت: به بانک‌ها مهلت داده شده تا ظرف 3 سال سهام خود را فروخته و به سرمایه تبدیل کنند تا بتوانند به مشتریان خود تسهیلات پرداخت کنند.

 

 

وی بیان کرد: ما پیشنهاد دادیم تا در این لایحه هر تولیدکننده بتواند حساب ویژه‌ای باز کند که در آن درآمد حاصل از صادرات و فروش خود را در این حساب گذاشته و بانک به اندازه 60 درصد از اعتبار موجود را در حساب خط اعتباری برای دادن تسهیلات کم‌بهره بدهد تا تولیدکننده از این امکان برای بدهی بانک و بیمه استفاده کند که این یکی از بهترین موادی است که به این لایحه اضافه کردیم.

 

 

فولادگر گفت: نزدیک به یک سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گذشته است که برای 20 مورد از 24 مورد از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی قانون وجود دارد که بخشی از آن نیاز به اصلاح داشته و در نزدیک به 3 یا 4 مورد آن خلأ قانونی وجود دارد که پیشنهاداتی برای اصلاح نگاه قانون‌گذار به این بخش و برای شفافیت قوانین داده شده و به دولت پیشنهاد دادیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در برنامه ششم توسعه بیاورد.

 

 

وی افزود: از جمله برنامه‌های سیاست‌های اقتصادی کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد رقابت‌پذیری در اقتصاد، امنیت غذا و درمان، اصلاح الگوی مصرف، اصلاح نظام مالی کشور، حمایت هدفمند از صادارت، مقابله با ضربه‌پذیری درآمد نفت، اصلاح نظام درآمد دولت، شفاف‌سازی و مردمی کردن اقتصاد است.

 

 

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زعفران ما را اسپانیا بسته‌بندی می‌کند و به چند برابر قیمت می‌فروشد که در این مورد محصول اولیه از ما بوده اما ارزش افزوده را آنها می‌برند، باید تنوع محصول داشته باشیم و ذائقه مردم را شناسایی کرده و آنها را از فواید محصولات تولید داخل آگاه کنیم.

 

 

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمینه تولید قارچ انجام شده بیان کرد: فعالیت‌هایی که در زمینه تولید قارچ در انجام شده یکی از مصادیق بارز تولید ملی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده که البته تولیدکنندگان این عرصه با مشکلاتی نیز مواجه هستند.

 

 

فولادگر در پایان خاطرنشان کرد: معافیت‌های مالیاتی جدیدی در لایحه خروج از رکود پیشنهاد شده و اگر کار جدیدی در صنعت، معدن، کشاورزی و... انجام شود تا 5 سال مشمول معافیت مالیاتی می‌شود که در مناطق محروم این معافیت به 10 سال نیز می‌رسد و اگر در موضوع فناوری‌های نوین و های تک کاری انجام شود و یا سبب جلب سرمایه‌گذار خارجی شود به خصوص اگر سرمایه‌گذار خارجی از امکانات داخلی استفاده کرده باشد به شرطی که صادرات نیز داشته باشد مشمول معافیت مالیاتی می‌شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات