۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۴۶۵۶۸
حجت‌الاسلام مؤمنی:

برخی به بهانه مذاکره می خواهند جامعه را از شعارهای اصیل انقلاب دور کنند

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه علمیه مرگ بر آمریکا را از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز برخی می‌گویند به بهانه گفتمان و مذاکره باید دست از مرگ گفتن به دشمنان برداشت.
مؤمني سيد حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم پنج شنبه شب در مراسم سالگرد رحلت حضرت موسی مبرقع(ع)، اظهار داشت: از رهگذر اعتماد به خدا انسان می‌تواند به هر مقام رفیعی نائل شده و به هر امر گرانسنگی دست پیدا کند.


وی با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی به اعتماد کلمه الله و شعار الله بر مشکلات فائق آمدند و مقتدرانه فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.


استاد حوزه علمیه با بیان این‌که متأسفانه امروز برخی می‌گویند به بهانه گفتمان و مذاکره باید دست از مرگ گفتن به دشمنان برداشت، تأکید کرد: «دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» کلام و وصیت امام راحل است و باید به این مسأله برسیم که دشمن هیچ غطلی نمی‌تواند بکند و آمریکا شیطان بزرگ است.


حجت‌الاسلام مؤمنی افزود: امام خمینی(ره) این کلمات را در شرایطی فرمودند که قوت، اقتدار و قدرت الآن را نداشتیم اما ایشان به اعتماد الله این سخنان را بیان کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.


وی با بیان این‌که کلید دست یابی به هر امر مهم و شیء گرانسنگی اعتماد به خدا است، ابراز کرد:  کسی که به خدا امید ببندد خدا او را نا امید نمی‌کند و اگر خدا مکفل کسی شود ضایع نشده و از بین نمی‌رود.


استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر انسان اعتماد به خدا بکند بر همه مشکلات در زندگی فائق خواهد آمد، شدائد از سر راه او برداشته می‌شود و سختی ها و ناملایمات برای او بهترین خواهد شد.


حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان این‌که در قرآن نیز به مسأله توکل به خدا تأکید فراوان شده است، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: وقتی انسان به خدا توکل کند خدا برای او بس است.


وی با تأکید بر این‌که حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران با عزت و احترام مردم همراه بوده است، بیان کرد: مردم قم از موسی مبرقع(ع) بسیار تجلیل و احترام کردند و امروز حرم نورانی این امامزاده را این چنین تکریم می‌کنند.


استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم قم با دعوت و خواهش از موسی مبرقع دعوت کردند تا از کاشان به قم بیایند و این عزت و احترام بعد از رحلت ایشان نیز بیشتر شده است./927/پ202/ج

ارسال نظرات