۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۴۶۶۷۶
مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران:

جامعه امروز نیازمند بهره گیری از اندیشه های علمای دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران، تصریح کرد: کتاب های بازمانده از بزرگان در عرصه های مختلف چراغ های فروزنده در راه آیندگان است که باید از آن بهره گیری شود.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران، امشب در نشست علما و روحانیان شهرستان آمل که با حضور نماینده آیت الله سیستانی در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با گرامی داشت حضور نماینده آیت الله سیستانی در این شهرستان، گفت: تاریخ مازندران مشحون از فداکاری عالمان وارسته و مردم آن در دفاع از اهل بیت(ع) کوشا بودند.

 

وی با اشاره به این که مازندران اسلام را با اعتقاد از ولایت امام علی(ع) و عشق به خاندان پاک پیامبر اکرم(ص) در دل خود جای داده است، بیان داشت: مازندران مهد پرورش عالمان دین مدار و طلایه داران علمی و معنوی است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که عالمان بسیاری در طول تاریخ به این استان تعلق داشتند، افزود: یگانه های تاریخ علم کم نظیر در جامعیت و اساتید فن حکمت، عرفان، فقه، تفسیر و ده ها دانش دیگر حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی از این دیار هستند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران، تصریح کرد: کتاب های بازمانده از بزرگان در عرصه های مختلف چراغ های فروزنده در راه آیندگان است که باید از آن بهره گیری شود.


وی با بیان این که مازندران نه تنها در عرصه علم و ایمان بلکه در تاریخ طلایه دار حرکت جهادی در دفاع از اهل بیت پیامبر است، گفت: نمونه صادق آن حمایت مردم مازندران از میرقوام الدین مرعشی است که بیش از 240 سال در این منطقه حکومت کردند.


حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که در دوران دفاع مقدس نیز مردم مازندران نقش آفرینی ارزنده ای داشتند، بیان داشت: لشگر 25 کربلا که 10400 شهید از این استان بوده که 400 شهید روحانی از مازندران است.


مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران با تاکید بر این حوزه های علمیه مازندران قدمتی به تاریخ این استان پس از اسلام دارد، افزود: در شهرها و روستاهای استان در برهه های مختلف تاریخ جمع کثیری از عالمان دینی مشغول به فعالیت بودند.


وی با اشاره به حوزه های علمیه مازندران، تصریح کرد: 29 مدرسه علمیه فعال برادر، 20 مدرسه علمیه فعال خواهر ، 4 مدرسه آماده افتتاح، 5 مدرسه در حال تاسیس و 1 مرکز تخصصی در استان وجود دارد که 4400 طلبه برادر و خواهر در این مدارس علمیه مشغول تحصیل هستند.


حجت الاسلام طاهری با بیان این که حوزه پربرکت مازندران از شرق تا غرب گسترده شده است، گفت: این ها از اوراق افتخار مردم این دیار است که مردم نسبت به خاندان عصمت و طهارت ارادتی ویژه دارند.


مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران در پایان، افزود: مردم نسبت به مقام ولایت به شدت وفادار بوده و هیچ گاه اجازه نمی دهند غمی بر ولایت و مرجعیت قرار گیرد که کار شاخص آن حماسه مردم آمل در ششم بهمن سال 60 است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات