۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۴۶۹۰۸

چند خبر کوتاه از استان البرز

خبرگزاری رسا ـ راهیابی سه عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس استان البرز به بخش نهایی جایزه کتاب سال دفاع مقدس کشور، انتصاب سردار اسلامی به عنوان مشاور استاندار البرز در امور حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بهره‌برداری از حرم شهدای گمنام کمالشهر از عناوین اخبار کوتاه استان البرز است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز، سه عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس که به همت این اداره کل تهیه، تدوین و به چاپ رسیده است به بخش نهایی برترین های کتاب سال دفاع مقدس درسال 93 راه یافته است.

 

راهیابی سه عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس استان البرز به بخش نهایی جایزه کتاب سال دفاع مقدس


 
سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز ضمن اعلام این مطلب، گفت: در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان البرز معاونت ادبیات این اداره کل ضمن پشتیبانی و حمایت از نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس در استان البرز، سعی و کوشش کرده تا با تولید آثار فاخر ادبی، فرهنگ غنی مقاومت و ایثار را در بین جوانان مشتاق و علاقه مند ارائه کند.

 

در همین راستا با تولید 26 اثر ادبی، فعالانه در این راه قدم برداشته است و به فضل الهی سه اثر از این تولیدات به نامهای؛ «آخرین معبر» خاطرات آقای حسن ایزدبین و با تدوین آقای خسرو عباسی خودلان در بخش خاطرات خود نوشت و کتاب «سرداران سوله» خاطرات دکتر ابوالقاسم اخلاقی و دکتر ایرج محجوب با قلم خانم فاطمه دهقان نیری در بخش مجموعه خاطره و کتاب  «حاج روح الله» با قلم خانم معصومه قیطاسی پیرامون زندگی سردار شهید حاج روح الله اصل دهقان در بخش زندگینامه داستانی پس از داوری کارشناسان به بخش نهایی جایزه کتاب سال دفاع مقدس کشور راه یافتند.


 
اسلامی در ادامه افزود: در حوزه ادبیات آثار قلمی و مکتوب فاخر، ماندگاری بالایی دارند و آنچه برای ما مهم است به رشته تحریر آوردن حماسه های رزمندگان اسلام برای استفاده نسل فعلی و نسل های آینده است.


 
لازم به توضیح است مراسم جایزه کتاب سال دفاع مقدس کشور در اسفند ماه سال جاری برگزار و از بین نامزدهای کسب جوایز، آثار برتر معرفی می شوند.

 

انتصاب سردار اسلامی به عنوان مشاور استاندار البرز در امور حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

 

طی حکمی از سوی حمید طهایی استاندار  البرز سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس و مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز به عنوان مشاور استاندار در امور حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس منصوب شد.


 
در قسمتی از این حکم با توجه به سوابق درخشان سردار اسلامی که از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس استان البرز می باشد بر لزوم گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در بین جوانان استان البرز و انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل فعلی تأکیید شده است.

 

حرم شهدای گمنام کمالشهر در استان البرز به بهره برداری رسید

 

ابوالفضل اسلامی مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: با پیگیری ها و درخواست‌های مسؤولان و مردم منطقه کمالشهر کرج در آذرماه سال گذشته پیکر مطهر دو شهید گمنام با تشییع و بدرقه با شکوه مسؤولان و مردم کمالشهر در پارک شهدای گمنام منطقه کمالشهر کرج به خاک سپرده شدند و به فضل الهی امروز شاهد رونمایی از حرم این شهدای عزیز بودیم.

 

اسلامی در ادامه افزود: البته رونمایی از حرم این شهدا در فاز اول این پروژه بود و ساخت محوطه و مشاعات این مجموعه در چند ماه آینده به اتمام می رسد.


 
سخنران این مراسم استاندار البرز نیز در جمع مسؤولان و آحاد مردم خداجو و شهید پرور منطقه کمالشهر کرج گفت: میزبانی از شهدای گمنام افتخاری است که نصیب شما شده است وانصافا شما  مردم شهید پرور نیز حق مهمان را بجا آورده و حضور آنان را در میان خود گرامی داشتید.

 

لازم به توضیح است در این مراسم تنی چند از مسؤولان استانی، شهری و روحانیان معزز و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند./927/پ203/ب4

ارسال نظرات