۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۶۹۴۴

ولایت‌مداری مردم آذربایجان در طول تاریخ اثبات شده است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ در نهضت های گوناگون ضداستعماری و ضد استبدادی در خط مقدم بوده است.
اسماعيل جبارزاده، استاندار آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی امروز در همایش نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در بررسی تاریخ انقلاب اسلامی باید به نقش مناطق مختلف و استان های کشور به درستی و دقت کافی پرداخته شود.

 


وی برگزاری چنین همایش هایی را ضروری دانست و با تأکید بر برگزاری این همایش در سال های آینده در سطح بین المللی یادآور شد:  آذربایجان و تبریز همیشه تاریخ برای حفظ و صیانت از استقلال و هویت ایران زمین پیشگام و پیشرو بوده است که این مهم بایستی در چنین محافلی مورد توجه قرار گیرد.

 


جبارزاده با بیان این‌که همواره به عنوان یکی از معروف ترین ایالات ایران نقش غیر قابل انکار در توسعه اقتصادی و تجاری کشور داشته است، افزود: این اهمیت با پایتخت شدن تبریز، اردبیل و مراغه بیش از پیش در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رخ نمود.

 


استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تبریز به عنوان نخستین پایتخت شیعه انتخاب و اولویت حکومت شیعی در ایران بنیان نهاده شد، افزود: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ در نهضت های گوناگون ضداستعماری و ضد استبدادی در خط مقدم بوده و همچون انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی جزء تعیین کننده ها بودند.

 


وی با اشاره به قیام ها و نهضت های مختلف مردم آذربایجان در طول تاریخ، تصریح کرد: بر اثر جان فشانی های مردم غیور و با شهامت این دیار خاک آذربایجان همواره با خون جوانانش رنگین شده است، اما هرگز در عزم و اراده و ایمان آنها خللی وارد نشده است.

 


جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح
ابعاد مختلف قیام 29 بهمن تبریز اظهار داشت: به یقین قیام مردم تبریز نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود، انقلابی که به عنوان رخدادی بسیار مهم و تاثیرگذار در معادلات منطقه ای و جهانی شناخته می شود.

 


استاندار آذربایجان شرقی افزود: مردم تبریز با قیام خونین 29 بهمن سال 1356 همچون گذشته پرافتخار خود در صحنه سیاسی و ظلم ستیزی ایران حاضر و با نثار خون جوانان خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند، اما تاکنون به ابعاد و زوایای مختلف انقلاب اسلامی و این قیام تاریخی آنگونه که باید پرداخته نشده است.

 


گفتنی است، همایش یک روزه «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» امروز در دو نوبت صبح و عصر در پانل های مختلف کارشناسی در دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی دانشگاه تبریز با ارایه مقالات منتخب ادامه می یابد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات