۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۴۷۱۳۶
استاد حوزه علمیه آمل:

ترویج امر به معروف و نهی از منکر راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ترویج امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز گسترش خوبی ها در جامعه است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نسبت به احکام دینی و مسائل اخلاقی باید به نحوی شایسته وجود داشته که اثرات و برکات بسیاری دارد.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در جمع طلاب حوزوی با بیان این که اخلاق محوری امر ارزنده ای است که باید در زندگی انسان وجود داشته باشد، گفت: اخلاق اسلامی باید در زندگی ما نهادینه شود که ثمرات  بسیاری برای انسان داشته و باید از آن بهره گیری کنیم.

 

وی با اشاره به این که انسان باید با کتاب ارتباط خوبی برقرار کند، بیان داشت: مطالعه و انس با کتاب های اخلاقی مورد تایید و استفاده از دستورالعمل های اخلاقی علما باید در دستور کار ما قرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد،ادامه داد: علم اخلاق در میان علوم اسلامی از جمله مهم ترین علوم است که در راستای تهذیب روحی انسان گام بر می دارد که انسان را به درجات والای معنوی سوق می دهد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان باید تلاش کند تا حرمت و احترام دیگران را به نحوی شایسته داشته باشد، تصریح کرد: باید جایگاه دیگران را حفظ کرده و تلاش کنیم احترام دیگران را رعایت کنیم.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با تاکید بر این که ترویج امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز گسترش خوبی ها در جامعه است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نسبت به احکام دینی و مسائل اخلاقی باید به نحوی شایسته وجود داشته که اثرات و برکات بسیاری دارد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، تصریح کرد: قرآن و بهره گیری از معارف ارزشمند آن باید در برنامه های زندگی ما وجود داشته که حرکت در مسیر گرانقدر این کتاب نورانی می تواند زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهد.

 

وی با بیان این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، گفت: این کتاب نورانی برای هدایت ما فرستاده شده است که باید در عملی کردن تعالیم و معارف آن اهتمام و تلاش ویژه ای داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که نظم در امور اهمیت خاصی داشته که در تعالیم دینی نسبت به آن تاکیدات بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: وفای به عهد و امانت داری در زندگی انسان می تواند بسیار اثرگذار بوده که باید این ویژگی های گرانقدر را در زندگی خود اجرایی کنیم.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با تاکید بر این که همه ما انسان ها باید تلاش کنیم تا حقوق دیگران را به بهترین نحو ممکن رعایت کنیم، افزود: حق الناس و بیت المال باید به نحوی ارزنده مورد توجه بوده و تلاش کنیم تا حقوق دیگران و همسایگان خود را حفظ کرده و نسبت به آن کوشا باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات