دین داری مشروط به حضور امام نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس دینی رسانه ملی، صبح امروز در رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: پیامبران الهی نسبت به امت پس از خویش نگران بودند همچنان که حضرت محمد(ص) برای امت پس از خود درباره سه چیز اظهار نگرانی کرده اند؛ گمراهی پس از هدایت، فتنه و شهوت شکم و جنسی؛ بسیاری از افراد مانند بسیاری از افراد چون بلعم باعورا، زبیر یا اسامه که پس سقوط کردند و گمراه شدند.
وی تصریح کرد: امروز هرچه سطح علم بالاتر می رود زمینه انحراف بیشتر می شود که وهابیت، مسیحیت، شبکه های اجتماعی، سایت ها و شبکه های انحرافی از جمله مصادیق آن است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: برخی گله مند از حرام اعلام شدن خرید و فروش و تماشای برخی سی دی ها، کتاب ها و سایت ها می شوند در حالی که این موضوع به دلیل نبود ظرفیت در افراد حرام اعلام می شود و گرنه ممکن است یک عالم ببیند و بخواند دچار انحراف نشود.
حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: دوم، فتنه است هر کجای عالم ممکن است مذهب یا مکتبی با ایجاد فتنه دچار انحراف شود و سوم شهوت شکم و جنسی از عواملی است که همواره انسان را در طول تاریخ به گناه و حرام واداشته است که امروز شبکه های مجازی با تبلیغ شهوت کاذب؛ ابتذال، سکس، رباخواری، رشوه خواری به دنبال تقویت این موضوع هستند.
کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: «حفظ دین» از دیگر نگرانی های ائمه اطهار در دوران غیبت است که بر آن بسیار تأکید ورزیده اند؛ امام صادق(ع) نسبت به این قضیه اشک می ریختند زیرا می دانستند دوران غیبت طول می کشد.
وی، طولانی شدن دوران غیبت را از نمونه های مصلحت خداوند دانست و افزود: مصلحت خداوند بر این بوده است که پیامبری چون حضرت محمد(ص) 23 سال امامت و حضرت نوح(ع) 950 سال امامت کنند، همچنین بنابر مصلحت خداوند حضرت سلیمان نبی در اوج ثروت اما حضرت ایّوب (ع) در بدترین شرایط و اوج فقر زندگی کرده اند که چرایی این مصادیق فقط به خود خداوند مربوط است.
حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر این که در ذیل هیج آیه قرآنی و روایتی عبادت مشروط به حضور امام بیان نشده است، گفت: پایبندی به دین، عمل به دستورات قرآن و اخلاق مشروط به حضور نیست بنابراین ما هم مانند نسل های قبل از خود که امام زمان(عج) را ندیدند و از دنیا رفتند باید به وظایف شرعی خود عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دوران غیبت امام زمان (ع) بیش از پنج برابر حضور و امامت11 امام دیگر است؛ سایر ائمه در مجموع 250 سال حضور داشتند.
کارشناس دینی رسانه ملی یادآور شد: امام سجاد(ع) فرموده اند: «مردم دوران غیبت اگر امام را قبول داشته و انتظار فرجش را بکشند از مردم دوران حضور ائمه بهترند»؛ نسبت دوران غیبت به دوران حضور مانند دادن صدقه مخفی به صدقه آشکار است./1308/پ202/ب5