۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۴۷۹۰۷
آیت الله خاتمی:

هدف استکبار به زانو در آوردن جمهوری اسلامی است/ دولت‌ فتنه‌گران را به کار نگیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: از رهنمودهای مقام معظم رهبری این است که فتنه را خط قرمز قرار دهیم و از این رو از وزرا و مسؤولان انتظار می‌رود که به قولی که به مردم داده‌اند عمل کنند و فتنه گران را به کار نگیرند.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت شهید ترور آیت الله ربانی شیرازی که شب گذشته در شاه‌چراغ برگزار شد با اشاره به این که قدم شایسته‌ای برای تجلیل از شهید ترور آیت الله ربانی در طی این سی و سه سال برداشته نشده است گفت: این اولین بزرگداشتی است که برای این عالم گران‌قدر گرفته شده است و این نشان می‌دهد که آن قدم شایسته‌ای که برای تجلیل از این بزرگ مرد باید انجام می‌گرفت صورت نگرفته است.

 

وی در ادامه افزود: فقه در بخشی از مقاطع مدیون استان فارس است و ملا صدرای شیرازی مجدد فلسفه از این دیار است، باید استان فارس افتخار کند که شناسنامه افتخار آمیزی دارد.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این که در گذشته هر شهرستان و استانی دارای شناسنامه بوده است بیان کرد: شناسنامه استان‌ها را دو عنصر رقم می‌زند عنصر اول ایثار گران است که از خود گذشتی برای میهن اسلامی داشته‌اند و عنصر دوم فرهیختگان و عالمان است و استان فارس با داشتن 1500 شهید و با دارا بودن عالمان بزرگ دینی که شناسنامه فارس به شمار می‌روند در این زمینه بسیار موفق بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید ترور آیت الله ربانی اولین فقیه است که در شوری نگهبان منصوب شد و اولین کسی بود که طرح تشکیل جامعه مدرسین قم را تدوین کرد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که عده‌ای می‌خواهند به نام دین نان بخورند بیان کرد: دو نوع انسان داریم که دم از دین می‌زنند کسی که در عرصه شعار کم نمی‌آورد و می‌خواهد از دین نان بخورد و اگر به نانش نرسد از دین خداحافظی می‌کند و گروه دوم دین مداران هستند یعنی آن‌هایی که در امتحانات الهی سربلند بیرون می‌آیند که امام(ره) آیت الله ربانی را از این قسم بیان کرده است.

 

وی ابراز کرد: دین شعاران یا می‌ترسند، یا دم از دین می‌زنند، امام(ره) این‌ها را مدعیان لاف‌زن معرفی می‌کرد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: طاغوت آیت الله ربانی را به خاطر تبلیغ دین اسلام در سال چهل و پنج دستگیر کرد و حوزه علمیه قم خاطر دستگیری شهید آیت الله ربانی به پا خواست تا از ایشان حمایت کنند.

 

وی بیان کرد: بعد از دو ماه برگزاری جلسات تبلیغ دین، طاغوت متوجه تبلیغ دین از سوی آیت الله ربانی شد و ساواک ایشان را به تبعید فرستاد.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت بیان کرد: قرآن سه ویژگی برای دین مداران بیان می‌کند اولین ویژگی این است که از جان، مال و آبروی خود به خاطر دین باید گذشت کرد، و شهید آیت الله ربانی از جمله کسانی هستند که برای دین از جان، مال و آبروی خود گذشته کرد.


وی ابراز کرد: دومین ویژگی دین مداران استقامت در دین است از این دسته انسان‌ها در دین کم نداریم که در یک مقطع ای در دین متوقف شده‌اند و از هر فضایی که به وجود می‌آید به نفع خودشان استفاده می‌کنند، دین مداران واقعی کسانی هستند که پای دینشان به هر قیمتی می‌ایستند.

 

انقلاب ما به خاطر به صحنه آوردن دین بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: سومین ویژگی دین مداران این است که اهل بصیرت هستند شهید ترور آیت الله ربانی اهل بصیرت و دین مداری بودند از این رو هر جا زاویه‌ای در دین می‌دیدند در مقابل با آن می‌ایستادند.

 

وی اظهار کرد: انقلاب ما به خاطر به صحنه آوردن دین بود، همه چیز دین برای ما اصل است و از این رو شهید آیت الله ربانی هر جا احساس می‌کردند که عدول از خط مستقیم دینی است در مقابل با آن می‌ایستادند.

 

عضو هیأت مدیره مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیان کرد: قوی‌ترین بیانیه‌ای که در زمان طاغوت در تایید مرجعیت امام بود از سوی شهید آیت الله ربانی بود، شهید آیت الله ربانی شاگرد آیت الله بروجردی بوده‌اند.

 

وی با بیان این که مواضع ما باید ولایت باشد خاطرنشان کرد: راز سلامتی آیت الله ربانی در طول مبارزه با طاغوت ولایت مداری ایشان بود، هیچ راهی غیر از ولایت مداری ما را به سامان نمی‌رساند از این رو باید حجت شرعی ما ولی فقیه باشد و مواضع ما باید ولایت باشد.

 

هدف استکبار به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران است

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هدف استکبار در عرصه سیاست‌های خارجی از دو مرحله کردن پنج بعلاوه یک این است که ایران را به زانو در بیاورد از این رو استکبار بعد از موضع گیری مقام معظم رهبری بسیار عصبانی شد.

 

وی ابراز کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه داخلی این است که همه باید از دولت حمایت کنند نه از دولت فعلی بلکه از همه دولت‌ها چه دولت‌های قبلی چه دولت فعلی که در حال حاضر است.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت بیان کرد:از رهنمودهای دیگر مقام معظم رهبری این است که فتنه را خط قرمز قرار دهیم و از این رو از وزرا و مسؤولان انتظار می‌رود که به قولی که به مردم داده‌اند عمل کنند یعنی فتنه گران را به کار نگیرند.

 

محور وحدت باید ولایت باشد

وی خاطرنشان کرد: از فرمایشات مقام معظم رهبری این است که کسانی که دم از ولایت می‌زنند باید خط ولایت را بشناسند و جریان متدین نباید کنار گذاشته شود چون محور وحدت، ولایت ما است.

 

خطیب جمعه تهران در پایان بیان کرد: امروز ما به شدت به وحدت نیازمند هستیم مسوولان نظام باید مراقب وحدت مردم باشند، وحدت یک ضرورت است برای جامعه، و وحدت هم با رهنمودهای مقام معظم رهبری به وجود می‌آید./839/201/ع

ارسال نظرات