۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۹۴۸

انتقاد امام جمعه شهرکرد از عدم تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که متأسفانه پس از گذشت یک سال، کار جدی در خصوص تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور صورت نگرفته است، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه اجرایی شده بود نه تنها تولیدات داخلی ما در اولویت بود بلکه جواب نیازهای کشور و حتی خارج را نیز تأمین می‌کرد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که در مصلا امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به سخنان مهم و راهگشای رهبر انقلاب در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، اقتصاد و فرهنگ را دو دغدغه و مطالبه جدی و همیشگی رهبر انقلاب در همه دوران‌ها دانست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر لزوم تلاش در رفع دغدغه‌های رهبر انقلاب تأکید کرد و در تبیین دلایل به وجود آمدن مشکلات و چالش‌های کنونی اقتصاد در کشور، بی‌توجهی به مسائل اقتصادی را یکی از عوامل مهم بروز چالش‌ها در این عرصه دانست.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش مسؤولان را نسبت به جدی گرفتن مسئله اقتصاد، اتکا به ظرفیت‌های داخلی و قطع وابستگی کشور به بیرون توصیه کردند اما عده‌ای این مهم را همانند مسأله تهاجم فرهنگی نادیده گرفتند که نتیجه آن بی‌توجهی‌ها، ضایعاتی است که امروز بر کشور تحمیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، 29 بهمن مصادف با نخستین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب را یادآور شد و افزود: پس از گذشت یک سال از ابلاغ این سیاست‌ها جا داشت رهبر انقلاب مسؤولان را به خاطر عملیاتی ‌نشدن این سیاست‌ها موأخذه کنند اما بر خلاف آن ایشان با یک رفتار دلسوزانه و کریمانه از مسؤولان درخواست کردند که تلاش و جدیت خود را برای اجرایی کردن این سیاست‌ها مضاعف کنند.

وی با بیان این که متأسفانه پس از گذشت یک سال کار جدی در خصوص تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور صورت نگرفته است، تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه اجرایی شده بود نه تنها تولیدات داخلی ما در اولویت بود بلکه جواب نیازهای کشور و حتی خارج را نیز تأمین می‌کرد، گردش اقتصادی را رونق می‌بخشید و دیگر اجازه نمی‌داد که دولت برای رفع تحریم‌ها به بیگانه دل ببندد اما متأسفانه آن چه که باید صورت می گرفت محقق نشد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که تلاش برای برداشتن تحریم‌ها نباید دولتمردان را از اقتصاد مقاومتی غافل کند، تصریح کرد: در این که تحریم‌ها ظالمانه هستند شکی نیست و ما نیز با اعمال این تحریم‌ها مخالف هستیم اما این شرایط نباید به گونه‌ای بشود که دولتمردان همه توان خود را برای رفع تحریم‌ها به کار بگیرند و از مسأله اقتصاد مقاومتی غافل شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در ادامه گفت: اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تولید داخلی برنامه‌ریزی و مستحکم شود، به یقین تحریم‌ها ناکارآمد خواهد شد؛ البته در همین راستا تولید کنندگان داخلی نیز باید نسبت به برتر کردن تولیدات و جذب اقبال عمومی به خرید تولیدات داخلی تلاش کنند.

وی در ادامه به پنجم اسفند ماه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره و از این بانوی مکرمه به عنوان الگویی بی‌بدیل در جهادگری در راه خدای متعال یاد کرد و گفت: حضرت زینب(س) زنده نگه دارنده نهضت کربلا، پیام رسان قیام عاشورا و پرستاری دلسوز برای عقیله بنی هاشم(ع) بود که در همه عرصه‌ها نقش جهادگونه آفرید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر لزوم الگوگیری پرستاران از حضرت زینب کبری(س) در خدمت رسانی به بیماران و نیازمندان تأکید کرد و گفت: پرستاران بدانند و آگاه باشند اگر به کار خودشان رنگ جهادی، پیوندی خدایی و روحیه ای اخلاص گونه ببخشند؛ به یقین خدمتی ارزشمند، زیبا و بی‌منت به یادگار خواهند گذاشت.

وی پنجم اسفند روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را نیز گرامی داشت و گفت: پیوند دادن رشته‌های مهم و نقش آقرین علمی در کشور به مفاخر برجسته و ارزشی علمی تاریخ که هوش و استعدادی بی‌نظیر داشتند و این سرمایه را برای خدمت صادقانه و خالصانه به مردم بکار گرفتند، اقدامی ارزشمند و مغتنم است.

امام جمعه شهرکرد افزود: خواجه نصیرالدین طوسی از چهره‌های شاخص و نابغه‌های بی‌نظیر علمی کشور بود که هیچ‌گاه از داشتن چنین علم و دانشی مغرور نشد و به بیگانه دل نبست، بلکه تنها به خدا و در مسیر حق و حقیقت قدم برداشت که مهندسان امروز جامعه ما باید این اشخصاص را الگوی خود قرار بدهند./9457/پ201/ب2

ارسال نظرات