۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۴۸۰۲۶
امام جمعه فاروج:

روحانیت سد محکم مفسده جویی و جنایت های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ همواره سد محکمی در برابر مفسده جویی افراد و خیانت ها و جنایت های دشمنان بوده است.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اول اسفند، سالگرد شهادت حجت الاسلام شیخ فضل الله محلاتی، نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران و جمعی از نمایندگان مجلس و دیگر مسؤولان در حمله دو جنگنده به هواپیمای مسافربری آن ها در سال 1364 و روز روحانیت و دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت این روز، اظهار کرد: عملکرد قشر روحانیت اصیل در دوره های مختلف افتخارآمیز بوده است.

 

وی با تبیین عملکرد روحانیان در مقاطع تاریخی متفاوت، افزود: آزادگی روحانیت و مبارزات صادقانه یکی از ویژگی های بارز روحانیان به شمار می رود به گونه ای که ‏آزادگی روحانیان و علمای دین و عدم نفوذ قدرت های داخلی و جهانی در آنان، موجب شده قلدران و حکمرانان خودسر، هیچ‏گاه نتوانند این مجموعه ربانی را از سر راه مفسده‏ جویی‏ها و خیانت های خود بردارند.

 

حجت الاسلام قلیزاده رهبری روحانیت در مبارزات سیاسی علی الخصوص در 100 سال اخیر را یکی دیگر از ویژگی های بارز این قشر دانست و گفت: از 100 سال پیش به این‏ طرف، هر حرکت اصلاحی، مبارزه اجتماعی و سیاسی و هر تحوّل بزرگی در ایران اتفاق افتاده، یا رهبران آن‏ها روحانی بوده‏ اند و یا روحانیت جزء رهبران آن‏ها بوده است.

 

وی تصریح کرد: در پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی نیز روحانیت عنصر اصلی بود و پس از آن هم روحانیان در عرصه های مختلف خادمان صادق به ملت و کشور بوده اند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج اضافه کرد: همچنین در هشت سال دفاع مقدس روحانیت به بهترین شکل به وظیفه خود عمل کرد به گونه ای که شش برابر دیگر اقشار شهید داده است.

 

وی اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده جامعه طلاب و روحانیان در دفاع مقدس بیش از چهار هزار و 300 شهید در راه اسلام و انقلاب اهدا کرد که به نسبت میانگین اقشار مختلف در آن مقطع بسیار چشمگیر است.

 

این استاد حوزه علمیه روز روحانیت و دفاع مقدس را فرصتی برای یادآوری رشادت ها و فداکاری های روحانیان و طلاب در عرصه نبرد حق علیه باطل دانست.

 

گفتنی است، در اول اسفند 1364، حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله محلاتی، نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس به نام هاى حجج الاسلام ابوالقاسم رزاقى، سید نورالدین رحیمى، غلامرضا سلطانى، مهدى یعقوبى و ابوالقاسم موسوى دامغانى و آقایان محمد کلاته اى، على معرفى زاده و سیدحسن شاه چراغى و چند تن از قضات و مسؤولان دیگر، عازم جبهه های جنگ بودند که هواپیمای آنها مورد حمله دو فروند جنگنده عراقی قرار گرفت و در 25 کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

 

برای ارج نهادن به فداکاری های روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس، این روز به نام روز «روحانیت و دفاع مقدس» نامگذارى شده است.

 

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند. 72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات