۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۴۸۱۳۵
آیت‌الله طه‌محمدی:

روحانیت اصیل نمی‌تواند در قبال نظام بی تفاوت باشد/ کوته فکری است به سبب ضعفی وظیفه حمایت از نظام را کنار بگذاریم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله طه محمدی با اشاره به بی توجهی برخی نسبت به وظیفه صیانت از نظام اسلامی گفت: در برابر یک جنگ نابرابر کمی‌ها و کاستی‌ها فراوان است، ولی این موضوع را نمی‌توان به حساب نظام نوشت و فرد خود را کنار بکشد، این دلیل کوته فکری طرف است.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت از سوی امام راحل در سوم اسفند ماه سال 67 به تشریح فرازهای از این منشور پرداخت.

 

امام جمعه همدان درباره فرازی از این منشور که حضرت امام خمینی(ره) در آن نسبت به وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه در قبال نظام اسلامی تأکید می‌کنند، گفت: بافت انقلاب ما بافت انقلاب روحانی دینی است.

 

وی افزود: انقلاب ما انقلاب نظامی، سرمایه‌داری و انقلاب داس و چکش نبود، بلکه انقلاب دین بود، متولی این انقلاب نیز روحانیت است؛ روحانیت اگر به حقیقت کلمه پایبند دین است، باید بداند که این انقلاب می‌تواند دین را در تمام ابعاد خود حاکم کند، پس باید با تمام وجود هوادار این انقلاب باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: البته برخی حتی در دین خود نیز اشکال دارند، یعنی خود را روحانی می‌دانند ولی قسمتی از دین را می‌پذیرد و قسمت دیگر را نمی‌پذیرد، یا به برخی از قسمت‌ها بی توجه هستند، ولی هر روحانی که نسبت به کلیت دین بی تفاوت نیست باید با تمام وجود در خدمت انقلاب باشد؛ چرا که تنها این انقلاب می‌تواند کلیت دین را حاکم کند.

 

آیت‌الله طه محمدی در پاسخ به این پرسش که برخی از افراد در صورت مشاهده نقطه ضعفی وظیفه خود را نسبت به حراست، صیانت و پشتیبانی از نظام اسلامی کنار می‌گذارند، تأکید کرد: بودن مشکل در نظام دلیلی بر این نمی‌شود که فرد خود را کنار بکشد، بلکه باید مشکلات را بررسی و حل کرد.

 

وی ادامه داد: آیا در زمان حکومت امیرمؤمنان(ع) هیچ مشکلی وجود نداشته است؟ خب آیا باید این موضوع را منتسب به امام علی(ع) دانست؟ آنهایی که در تجزیه و تحلیل ضعیف هستند نمی‌دانند که دنیای کفر، شرک و نفاق با تمام قدرت با ما می‌جنگند و ما در یک جنگ نابرابر با دنیا مقابله می‌کنیم.

 

امام جمعه همدان با اشاره به تلاش جهان سلطه برای پیروز نشدن انقلاب اسلامی گفت: به میزان زیادی از داخل و خارج کشور کارشکنی، سنگ اندازی و چوب لای چرخ کردن می‌شود تا این انقلاب پیروز نشود، در برابر یک جنگ نابرابر کمی‌ها و کاستی‌ها فراوان است، ولی این موضوع را نمی‌توان به حساب نظام نوشت و فرد خود را کنار بکشد، این دلیل کوته فکری طرف است.

 

وی یادآور شد: حتی در دوران اهل‌بیت(ع) نیز مشکلات و شکست‌هایی در ظاهر وجود داشته است؛ مگر ما از این عزیزان بالاتر هستیم؟ ما نیز در برابر تهاجم همه جانبه نظامی، فرهنگی، اقتصادی و تبلیغات دشمن قرار داریم، از این‌رو آسیب پذیر می‌شویم، ولی این گناه نظام نیست، چرا که ما در جنگ نابرابر هستیم و در این جنگ صدمه و آسیب وجود دارد و فردی که چنین تفکری دارد باید این موضوع را بداند که متأسفانه نمی‌داند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر وحدت میان حوزویان، عدم این وحدت را عامل شکست در اهداف دانست و گفت: آنهایی که عاقلانه فکر می‌کنند، اگر می‌خواهند جهان اسلام اعم از شیعه و سنی پیروز شود، باید با هم وحدت داشته باشند، اختلافات سلیقه‌ها را کنار بگذارند.

 

وی افزود: برخی‌ها که در لباس دین دم از تفرقه می‌زنند، به دنبال تفرقه هستند و به دیگران ناسزا می‌گویند باید بدانند مرتکب گناه می‌شوند، رهبری نیز فرمودند «شیعیانی که به مقدسات اهل‌سنت توهین می‌کنند، شیعه نیستند و اهل سنتی که به شیعیان توهین می‌کنند سنی نیستند»، وقتی عموم مردم باید این‌گونه باشند تکلیف روحانیت نیز کاملا مشخص است./993/ت302/ج

ارسال نظرات