۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۴۸۴۷۷
حجت الاسلام والمسلمین غفوری:

حضرت زینب در گفتار و عمل پیرو ولایت بودند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران حضرت زینب(س) را الگوی کاملی برای زنان دانست و گفت: بالاترین مرتبه ولایت مداری نه تنها در سخن بلکه در رفتار و عمل حضرت زینب(س) نیز دیده می‌شود.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله غفوري

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فضایل حضرت زینب(س) اظهار داشت: مقام علمی و معنوی حضرت زینب(س) به اندازه‌ای است که دشمنان ایشان نیز به آن اذعان کرده‌اند.

 

وی حضرت زینب(س) را الگوی کاملی برای زنان دانست و ابراز داشت: بالاترین مرتبه ولایت مداری نه تنها در سخن بلکه در رفتار و عمل حضرت زینب(س) نیز دیده می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری افزود: پایبندی حضرت زینب(س) به حجاب و عفاف در سخت‌ترین شرایط و حساسیت ایشان بر حفظ حجاب کاروان اسرا، گویای این است که پاسداری از ارزش‌ها از اهداف نهضت عاشورا است.

 

وی به نقش حضرت زینب(س) در به ثمر نشستن قیام کربلا اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در محاصره شدید دشمن، با افشاگری‌ها و روشنگری‌های خویش، نقش مهمی را در ماندگاری واقعه عاشورا داشتند.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران در ادامه یادآور شد: اگر عمل و رفتار حضرت زینب(س) در صحنه‌های مختلف نبود، امروز بانوان ما از داشتن الگوی تمام عیار محروم بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در پایان حضرت زینب(س) را نمونه کاملی از ایثار و سرباز ولایت خواند و تصریح کرد: حضرت زینب(س) افزون بر اطاعت از امام زمان خویش، آن چنان شیفته و عاشق ولایت‌ بودند که با وجود تحمل مصائبی همچون شهادت امام حسین(ع)، فرزندان و رنج اسارت، فرمودند «ما رأیت الا جمیلا» یعنی در همه این وقایع جز زیبایی ندیدم./908/ت302/ی

ارسال نظرات