۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۴۸۵۰۴
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

خانواده، صداوسیما و فضای مجازی نقش تأثیرگذاری در تربیت فرزندان دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: تربیت امری فرابخش است، امور تربیتی متولی تمام تربیت نیست بلکه خانواده، صدا و سیما و حتی امروز فضای مجازی در تربیت فرزندان ما تاثیر دارد.
حميدرضا کفاش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز ظهر در کنفرانس خبری به مناسبت گرامیداشت 8 اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: سالروز امور تربیتی در 8 اسفند از سوی شهید رجایی و شهید باهنر به عنوان روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در تقویم کشور نام‌گذاری شده است.

 

 

وی با اشاره به برنامه معاونت پرورشی در چند ماه گذشته افزود: آزمون تخصصی مشاوران مدارس پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد که در این طرح قبولی یا مردودی وجود ندارد بلکه تقسیم بندی علمی مشاوران مورد نظر ما بوده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: جشنواره الگو‌های برتر سبک زندگی و الگوی تجارب برتر امور تربیتی از جلمه جشنواره‌هایی است که در آینده برگزار خواهد شد، الگوهای برتر این درس شناسایی شده که در این جشنواره‌ها ارائه خواهد شد.

 

بخش عترت با تاکید مقام معظم رهبری در مدارس راه‌اندازی شده است

 

کفاش با اشاره به برخی فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت اظهار کرد: بخش عترت در سه قسمت نماز، عترت و قرآن کار می‌کند که شاخص آن امام‌شناسی و مصباح‌الهدی است که با تاکید مقام معظم رهبری در سال 93 و 94 آغاز شد که برای دوره ابتدایی 14 کتاب و برای دوره متوسطه اول نیز 14 کتاب چاپ شده است که هدف از اجرای این طرح آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با سبک زندگی اهل‌بیت‌(ع) است.

 

وی افزود: طرح دیگری به نام «احلی من العسل» ویژه فعالیت هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی است که در عزاداری مربوط به امام حسین(ع) انجام می‌گیرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به تقویت اقامه نماز در مدارس ابراز کرد: طرح ساخت و تحهیز نمازخانه از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش است در راستای تقویت اقامه نماز مدارس است که جلسات آن به صورت دوره‌ای در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

 

کفاش در ادامه گفت: جشن تکلیف از جلمه جشن‌هایی است که در راستای توسعه با کیفیت آن اقداماتی صورت گرفته است در چند استان از جمله تهران این جشن به صورت استانی انجام شده به صورت کشوری نیز برگزار خواهد شد تا این جشن به عنوان خاطره‌ای شیرین در ذهن دانش‌آموزان باقی ماند.

 

وی با اشاره به توسعه نماز جماعت مدارس عنوان کرد: در حال حاضر 19 هزار روحانی و 35 هزار فرهنگی وظیفه برگزاری نماز جماعت مدارس را برعهده دارند، افزون بر این تلاش شده که دانش‌آموزان با مراجع تقلید، رساله آشنایی پیدا کرده و ماهانه یک بار به نماز جمعه اعزام شوند.

 

در سال جاری 600 مرکز قرآنی راه اندازی شده است

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: در دو سال اخیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی اعتبارات خوبی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی داده است، در سال جاری 600 مرکز قرآنی راه اندازی شده که فعالیت‌های قرآنی چون حفظ و قرائت را خواهند داشت.

 

کفاش افزود: طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم با حمایت کمیسیون عالی قرآن بودجه‌ای را برای از سرگیری فعالیت‌های قرآنی داده است که در حال حاضر فعالیت‌های قرآنی منطقه‌ای و استانی در حال انجام است.

 

وی ابراز کرد: در زمینه اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور تا امروز ثبت‌نام از 550 نفر گذشته است، 9 هزار نفر اعزام به مشهد داشتیم، اعزام به حج و عتبات عالیات از دیگر برنامه‌ها است، همچنین 180 سالن سینمایی ایجاد شده تا دانش‌آموزان فیلم‌های سینمایی مورد تایید را مشاهده کنند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: در سال جاری در 8 اسفند تمام کسانی که در امور تربیتی شرکت داشتند تقدیر شدند، در سال جاری از جمله فعالیت‌های ملی ما برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی بود، همچنین هفته گذشته ستاد کنگره ملاقاتی با رهبر انقلاب داشت که حضرت آقا فرمودند این اقدام مطلوبی است و زندگی این شهدا را ترویج کنید.

 

کفاش بیان داشت: در حوزه فضای مجازی دوره‌های آموزش ویژه را شروع کردیم که معاون پرورشی آموزش‌های فن‌آوری و چگونگی برخورد با آن را شروع کردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش ما برای توانمند سازی نیروهای امور تربیتی است اگر چه تربیت امری فرابخش است ما نمی‌توانیم آن را از یک بخش خواهان باشیم امور تربیتی متولی تمام تربیت نیست بلکه خانواده، صدا و سیما و حتی امروز فضای مجازی در تربیت فرزندان ما تاثیر دارد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات