۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۴۸۶۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

الگوبرداری زنان از سیره حضرت زینب راهگشای بسیاری از معضلات جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تأسی زنان جامعه اسلامی از سیره حضرت زینب(س) را راهگشای بسیاری از معضلات فعلی جامعه عنوان کرد.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستاني، مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی بوشهر ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) گفت: ایشان یکی از شخصیت های بزرگ جهان اسلام است که در دفاع از حریم ولایت و انتقال نهضت امام حسین(ع) نقش تعیین کننده ای داشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: حضرت زینب(س) فرزندی است که از پدری همچون امام علی(ع) و مادری همچون فاطمه زهرا(س) تولد یافت و توانست از این خانواده معنوی و الهی معارف بزرگی را بیاموزد و تربیتی را که از والدین فرا گرفت در زندگی پیشه کرده و سیره و رفتار خود را بر اساس این تعالیم بنا کند.

 

وی گفت: او همچون پدر عالمه ای توانمند و سخنوری ماهر و همچون مادر زنی شایسته و مادری فداکار بود که درک درستی از زمان داشتند و سبک زندگی دینی را به خوبی در خانواده خود پیاده کرد و خود را با فضائل دینی و انس با قرآن و عبودیت و بندگی خداوند جلا بخشید.

 

حجت الاسلام سروستانی گفت: از مهم ترین ویژگی های حضرت زینب(س) پس از بعد عبادی می توان به نقش اجتماعی ایشان در جامعه اشاره کرد که توانست همراه با کسب و ترویج فضائل معنوی به درک والایی از جایگاه زن از منظر قرآن کریم دست یابد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: حضرت زینب(س) از پیام آوران توانمند نهضت عمیق و ریشه ای سیدالشهدا(ع) است و یک ایثارگر منحصر به فردی بود که دین خود را به ولایت ادا کرد.

 

وی با بیان این که حضرت زینب(س) خطیبی توانمند و سخنرانی قهار در آگاهی بخشی مردم از مظلومیت های خاندان رسالت بود، افزود: ایشان مادری مهربان و تربیت کننده فرزندانی بود که در واقعه عاشورا برای دفاع از ارزش های دینی جامعه و مقابله با طاغوت جان خود را تسلیم کردند.

 

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که تاسی زنان جامعه اسلامی از سیره حضرت زینب(س) راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات فعلی است، اضافه کرد: زنان جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا سیره این بانوی بزرگوار را بشناسند و فرهنگ زندگی خود را بر این اساس تنظیم کنند تا موجبات سعادت و خوشبختی خویش را در دنیا و آخرت فراهم آورند./846/پ202/ب4

ارسال نظرات