۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۴۸۶۷۲
سیزدهم اسفند ماه جاری؛

کنگره سرداران و 300 شهید فاروج برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج گفت: کنگره سرداران و 300 شهید این شهرستان سیزدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.
نشست کنگره سرداران و 300 شهيد فاروج - رييس تبليغات اسلامي فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج امروز در جلسه برنامه ریزی ستاد برگزاری کنگره سرداران شهید و 300 شهید شهرستان فاروج، با اشاره به برگزاری این کنگره در سیزدهم اسفندماه امسال، اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ عظیم ایثار و شهادت از جمله وظایف همه مسؤولان و متولیان کشور است.

 

وی با بیان این که انتقال رشادت ها و ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس به نسل های جدید جامعه یکی از مهم ترین رسالت های فرهنگی موجود در کشور است، افزود: برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا نیز همین راستا صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر برگزاری باشکوه و با کیفیت کنگره سرداران و 300 شهید شهرستان فاروج، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم در راستای تجلیل از جریان جهاد و شهادت که از سوی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ایجاد شد، یاد و خاطره شهدا و آرمان های آنها را در جامعه گرامی داشته و زنده نگاه داریم.

 

وی حفظ ارزش های دفاع مقدس، انتقال آرمان و پیام شهدا و ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ایثارگری در جامعه را یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و افزود: در این زمینه می بایست در برگزاری یادواره های شهدا با تقویت عوامل درونی و بیرونی از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای اجرای هر چه بهتر این برنامه ها استفاده شود.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که کنگره سرداران و 300 شهید شهرستان فاروج، چهارشنبه هفته آینده در محل مسجد جامع شهر فاروج برگزار می شود، اضافه کرد: سخنرانان وی‍ژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی خواهند بود.

 

وی افتتاح حسینیه شهدای شهر فاروج، بهره برداری از گلزار شهدای روستای خسرویه و سیاهدشت و برگزاری نمایشگاه فرهنگی عکس شهدا با عنوان فرهنگ و ایثار و نمایشگاه ادوات جنگی را برخی از مهم ترین برنامه های جانبی این کنگره عنوان کرد.

 

حجت الاسلام عزیزی از همه اقشار جامعه علی الخصوص خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مسؤولان برای حضور در این کنگره دعوت کرد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر کنگره سرداران و 300 شهید شهرستان فاروج پنج کمیته امنیتی، فرهنگی پژوهشی، مراسم، اطلاع ‌رسانی و تبلیغات تشکیل شده است.

 

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج با اشاره به مشارکت ستودنی مردم و همه دستگاه های شهرستان برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره، اظهار کرد: اگر چه متولی اصلی برگزاری کنگره سرداران و 300 شهید شهرستان فاروج، کنگره بزرگداشت شهدای این شهرستان است اما در واقع همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی و شهروندان فاروجی از جمله خانواده‌های شهدا و ایثارگران در فراهم کردن مقدمات برگزاری این مراسم بزرگ مشارکت فعال دارند.

 

گفتنی است، پیش از این برگزاری کنگره سرداران شهید و 300 شهید شهرستان فاروج برای روز شهدا و بیست و سوم اسفند ماه برنامه ریزی شده بود اما این زمان به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سیزدهم اسفند تغییر یافت.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند و افزون بر این تاکنون در این استان 45 شهید گمنام در 22 نقطه تدفین شده اند.

 

لازم به یادآوری است، از تعداد کل شهدای استان خراسان شمالی، 304 شهید متعلق به شهرستان فاروج است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات