۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۴۸۷۱۸

مراسم تجلیل از طلاب نمونه حوزه علمیه آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از طلاب نمونه حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد
حوزه علميه امام حسن عسکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم تجلیل از طلاب نمونه حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز با حضور مدیر حوزه علمیه آمل، اساتید و طلاب این حوزه علمیه برگزار شد.

 

در این مراسم از طلاب نمونه پایه های هفت، هشت، نه و ده این مدرسه علمیه که حائز رتبه های برتر شدند قدردانی به عمل آمد.

 

حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در این مراسم با گرامی داشت سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، گفت: حضرت زینب دربردارنده ویژگی های ارزشمند انسانی و خصوصیات گرانقدری است که باید سیره نورانی ایشان الگویی برای همگان باشد.

 

وی با بیان این که صبر و مقاومت از ویژگی های شاخص این بانوی بزرگوار است، بیان داشت: خطبه ها و پیام های حضرت زینب(س) بود که انقلاب کربلا تا درون کاخ یزید در شام پیش رفت و آنان را به زانو درآورد.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به اهمیت علم و پژوهش، تصریح کرد: دین مبین اسلام که بر مبنای فرهنگ بنا شده است به مسأله پژوهش ارج می نهد و  ورود حوزه های علمیه در امر پژوهش امری مبارک است که باید در راستای ترویج آن قدم های ارزنده ای برداشته شود.

 

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیان به عنوان مربیان جامعه هستند که بدین دلیل نیازمند علوم مختلف هستند، بیان داشت: عالمان موفق کسانی هستند که در ابعاد گوناگون به تحصیل علم می پردازند.

 

حجت الاسلام رجایی با بیان این که باید بنیه های علمی خود را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: محققان و بزرگان حوزه که به مراتب والا دست یافتند از بنیه علمی بسیار ارزنده ای برخوردار بودند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات