۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۴۸۹۲۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

فاصله گرفتن از مبانی دینی مهم ترین عامل مشکلات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز سعادت جامعه بشری می شود، گفت: گسترش فعالیت های قرآنی باید به نحوی ارزنده در جامعه صورت گیرد که اثرات و برکات بسیاری دارد.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مرکز قرآنی شهری نورالسراج شهرستان آمل، امروز با حضور امام جمعه آمل، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، مدیران مراکز قرآنی و فعالان عرصه قرآن شهرستان افتتاح شد.

 

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در این مراسم با تقدیر و تشکر از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی آمل در ایجاد مراکز قرآنی، گفت: ایجاد و توسعه مراکز قرآنی در سطح شهر و روستا به عنوان امری شایسته بوده که در این راستا تلاش های خوبی صورت گرفته است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز سعادت جامعه بشری می شود، بیان داشت: گسترش فعالیت های قرآنی باید به نحوی ارزنده در جامعه صورت گیرد که اثرات و برکات بسیاری دارد.

 

وی با تاکید بر این که متولیان امور دینی و قرآنی باید همکاری خوب و شایسته ای با مراکز قرآنی داشته باشند، ادامه داد: حمایت از فعالیت های قرآنی به خصوص در عرصه نونهالان باید صورت گرفته و اهتمام خوبی در این راستا وجود داشته باشد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که حرکت در مسیر معارف گرانقدر قرآن کریم سبب سعادت و رستگاری انسان می شود، گفت: انسان باید تلاش کند تا از تعالیم نوربخش این کتاب گرانقدر بهره برداری کافی داشته باشد.


حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: قرآن کریم در بردارنده ابعاد مختلف زندگی انسانی بوده که باید تلاش کنیم تا بهره گیری گرانقدری از مفاهیم و معارف بلند این کتاب آسمانی داشته باشیم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت جامعه بشری است، گفت: حرکت در مسیر بهره گیری از این کتاب نورانی می تواند زندگی انسان را در خط ارزشمندی قرار دهد که باید پیرو قرآن کریم باشیم.


وی با بیان این که در کنار خواندن قرآن کریم باید عمل به آن را هم در دستور کار خود داشته باشیم، بیان داشت: عمل کردن به تعالیم و مفاهیم گرانقدر این کتاب ارزشمند می تواند زندگی انسان را به تعالی رسانده و زمینه ساز تقرب او به درگاه خداوند متعال باشد.


امام جمعه آمل در پایان خاطرنشان کرد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان بوده که برای ما تدبیر کرده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات