۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۹۱۳۰
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تشریح کرد؛

شرایط تقدس یک نظام

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور، تقدس را عامل تمایز نظام و نیروهای جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها دانست و افزود: این تقدس به سبب ارتباط با منبع الهی و در پرتو قدسیت حضرت باری تعالی رخ می دهد.
حجت الاسلام رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان اهواز، تقدس را عامل تمایز نظام و نیروهای جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها دانست و افزود: این تقدس به سبب ارتباط با منبع الهی و در پرتو قدسیت حضرت باری تعالی رخ می دهد.

وی با بیان این که ولایت فقیه ادامه راه انبیا است و این مسأله نخستین گام در تقدس یک نظام اسلامی گفت: حاکمیت خدا در دفاع از کشور و قضاوت از شرایط دیگر قدسی بودن نظام است و که اگر قوانین و آراء دستگاه قضایی بر مبنای شرع نباشد نمی توان آن نظام را اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه تصریح کرد: قرب الهی و در نظر گرفتن رضای الهی در کار از سوی کارگزاران نظام از دیگر شرط های قدسی بودن نظام اسلامی است.

دادستان کل کشور با اشاره به وجود منفعت پرستی در کشور اظهار داشت: هدف قوه قضاییه جلوگیری از بروز فساد در نظام اسلامی است.

وی با بیان این که دشمن به دنبال قداست شکنی است، گفت: اهانت به پیامبر(ص) با هدف حساسیت سنجی و قداست شکنی انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رصد کردن، زمان شناسی و اقدام به موقع و متناسب را از وظایف دادستان دانست و افزود: نقش مسؤولانی که در خط مقدم رصدکردن هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این که رضایت نماینده ولی فقیه در خوزستان از دستگاه قضایی استان سرمایه بزرگی است، اظهار داشت: تأمین نیروی انسانی دادگستری خوزستان از اولویت های قوه قضاییه است و امیدواریم با انجام این کار مشکلات نیروی انسانی دستگاه‌ قضایی خوزستان رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم مسیر مبارزه با فساد در استان خوزستان با حضور دادستان جدید ادامه پیدا کند تا عرصه بر کسانی که به دنبال انجام جرم و جنایت هستند، تنگ شود./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات