۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۴۹۸۰۶

برگزیدگان نهایی مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری بزرگسالان قرآن کریم با معرفی و تجلیل از برگزیدگان کشوری در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم به کار خود پایان داد.
مسابقات سراسري قرآن در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز با معرفی برگزیدگان نهایی از میان 470 نفر از نخبگان و چهره‌های برتر قرآنی کشور در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم به کار خود پایان داد.

 

بنابر این گزارش، در رشته حفظ کل قران کریم حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی رتبه نخست از خراسان رضوی و محمد خاکپور از خراسان‌رضوی، محمدعلی اسلامی از تهران، ابوذر کرمی از مرکزی و نوید رزمجو از فارس به ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم این رشته را دربه خود اختصاص دادند.

 

همچنین نفرات برتر رشته حفظ 20 جزء بانوان سی ‌و‌ هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به ترتیب فاطمه سعیدی‌مقدم از تهران، زینب میرزایی از تهران، راضیه رحیمی از اصفهان، سکینه صفری از قزوین و فاطمه غفاری از قم به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

 

نفرات برتر رشته حفظ کل سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان نیز به ترتیب حکیمه نصیری از مازندران، زهرا قربانی از اصفهان، سما بابایی از تهران، رقیه رضایی از مازندران، سمیه کدخدایی از قم به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم این دوره از مسابقات را به دست آوردند.

 

بنابر این گزارش، در رشته مفاهیم غلامحسین فاتحی از چهارمحال‌وبختیاری، صاحب شریفی از خوزستان، علی سوخکی از فارس، علی حسین زاده از گیلان، نعمت قره‌خانی از آذربایجان غربی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را در این رشته به دست آوردند.

 

همچنین رتبه اول رشته قرائت تحقیق سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را «حسن دانش» از یزد به دست آورد و به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران راه یافت. محسن کارگر از خراسان‌رضوی نفر دوم، سیدمحمد کرمانی از تهران نفر سوم، ابراهیم تبسم‌چهره از گیلان نفر چهارم و جواد سلیمانی از خراسان‌رضوی نفر پنجم هستند.

 

رقابت‌های رشته ترتیل، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با برتری مجتبی قدبیگی از تهران به پایان رسید که ماجد نصری از خوزستان، محمدحسن حسن‌زاده از یزد، احسان محمدی از خراسان‌رضوی، محمدمهدی انگالیان از بوشهر به ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم رشته ترتیل را به دست آوردند.

 

بر اساس این گزارش، رقابت‌های رشته حفظ 20 جزء قرآن، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با برتری محمدرضا احمدی از قم به پایان رسید، در این رشته رضا گلشاهی از خراسان‌رضوی، محمدجواد دلفانی از تهران، رضا حسن‌شاهی از فارس و رسول آزمایش از آذربایجان شرقی به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را کسب کردند.

 

نفرات برتر رشته ترتیل نیز به ترتیب فائزه سادات قریشی‌نسب از یزد، مرضیه فیروز زاده از فارس، سنا منبوهی از خوزستان، مریم فتحی‌زاده از البرز و سعدا عزیزی بلاغی از تهران در این دوره از مسابقات به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات