۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۵۰۱۲۰
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری:

برخی افراد در رسانه ها به نام تشیع و اهل بیت آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی را داریم که در سایت‌ها و رسانه‌ها ادعای ولایت، اهل‌بیت(ع) و شیعه بودن را دارند، ولی آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند؛ این‌گونه افراد بوده و خواهند بود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد عبدالهادي حسيني شاهرودي، نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري،

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، منشور روحانیت امام راحل را تعیین کننده مسیر روحانیت عنوان کرد و گفت: این منشور نشان‌دهنده مسیر روحانیت انقلابی بود و خوشبختانه روحانیت هنوز نیز در مسیر انقلاب است.

 

وی افزود: البته عده‌ای در آن زمان مقابل امام راحل بودند و حرف ایشان را گوش نمی‌دادند، اکنون نیز افرادی را داریم که در سایت‌ها و رسانه‌ها ادعای ولایت، اهل‌بیت(ع) و شیعه بودن را دارند، ولی آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند؛ این‌گونه افراد بوده و خواهند بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سه دسته شدن روحانیت در هنگام آغاز نهضت امام راحل بیان کرد: در آن زمان عده‌ای همفکر و در مسیر امام(ره)، عده‌ای مخالف آن و عده‌ای بی تفاوت بودند.

 

وی تأکید کرد: پس از آغاز حرکت از سوی امام خمینی(ره) ضمن این‌که همفکران با ایشان همراه شدند، تعدادی از افراد بی تفاوت نیز تحت تأثیر قرار گرفته و به وسیله امام راحل تربیت شدند، برخی نیز در حوزه‌ها بودند که مسیرشان اصلا با مسیر امام(ره) نمی‌خواند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ نظام را از جمله وظایف حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت: به عقیده بنده حوزه‌های علمیه به آن چیزی که امام راحل گفته‌اند عمل می‌کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که روحانیت با وجود برخی از ضعف‌ها نمی‌تواند دست از حمایت نظام بردارد، بیان داشت: خوشبختانه در نظام ما ضعفی وجود ندارد، اگر هم ضعفی باشد این دلیل نمی‌شود که روحانیت کوتاهی کند.

 

وی یادآور شد: بنده تأکید می‌کنم که خوشبختانه در انقلاب ضعفی نیست، ممکن است در دولت‌ها ضعف باشد، ولی حتی اگر هم باشد مراجع، علما، حوزویان و همه افراد وظیفه دارند آن را اصلاح کنند؛ انقلاب نیز وظیفه تقویت روحانیت را دارد که این کار را نیز انجام می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان داشت: اکنون صدها مسأله بانکی، اقتصادی و دیگر مسائل را داریم که حل این‌ها در حقیقت تقویت و حمایت از نظام است؛ البته برخی در این زمینه تنها ادعا می کنند.

 

وی ادامه داد: حوزه‌‌های علمیه وظیفه خود را نسبت به دولت انجام می‌دهد، البته به معنای آن نیست که هر دولت و رییس جمهوری انتخاب شد حوزه‌های علمیه به دنبال او بیفتند و سینه بزنند، حوزه‌ علمیه وظیفه دارد همانند امام و رهبری دولت، دولتمردان و رؤسای دولت‌ها را به راه صحیح ارشاد کند، هر دولتی که می‌خواهد باشد./993/ت302/ش

ارسال نظرات