۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۵۰۱۴۷
حجت الاسلام مؤمنی:

حضرت فاطمه سخت‌ترین فتنه جهان هستی را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب برجسته حوزه علمیه در تبیین این که چرا قبر تنها یادگار رسول گرامی اسلام(ص) مخفی است، گفت: سخت‌ترین فراز وصیت حضرت این بود که آنان را آگاه مساز.
حجت الاسلام سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی، خطیب برجسته حوزه علمیه، در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که امروز بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد با بیان این که بعد از پیامبر اکرم(ص)جز حضرت فاطمه زهرا(س)یادگاری برجای نمانده است ، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) رشته مویی از محاسن مبارک حضرت امیر المومنین(ع) جدا کردند و فرمودند هر کس به اندازه این تار مو علی اذیت کند من را اذیت کرده است.

 

وی افزود: همچنین از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که فاطمه(س) از من است و من از فاطمه(س) و هرکس او را بیازارد من را آزار داده و هرکس من را آزار دهد خدا را آزار داده است.

 

خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این که چرا قبر تنها یادگار رسول گرامی اسلام(ص) مخفی است، گفت: در کتاب عوالم آمده است که برای ایشان داشتند که مهریه تعیین می‌کردند که از سوی خدا خطاب رسید ای پیامبر از فاطمه(س) بخواه که هر چه که می‌خواهد به عنوان مهریه قرار بدهیم.

 

وی افزود: حضرت در این پاسخ وحی شفاعت شیعیان را در روز جزا را از خداوند منان طلب کرد و از ایشان پرسیدند که چرا شما این را به عنوان مهریه خود قرار دادید ایشان در پاسخ  فرمود دیدم که این دغدغه قلبی پیامبر0ص) است خواستم این دغدغه را از قلب ایشان بردارم.

 

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به این که حضرت وصایای شفاهی و غیر مکتوب نیز داشت و به حضرت امیرمومنان(ع) سفارش‌هایی کرد، گفت:. مرا یاد! کن این وصیت در حالی بود که دقیقاً قبل از ذکر این بیان حضرت علی(ع) فرموده بود که بعد از فاطمه در دنیا هیچ خوشی بر من نخواهد بود.

 

وی افزود: یا اَبَاالْحَسَنِ لَمْ یَبْقَ لِی اِلاّ رَمَقٌ مِنَ اَلْحَیاةِ وَ حَانَ زَمانُ الرَّحِیلِ وَالْوِداعِ فَاسْتَمِعْ کَلامِی فَاِنَّکَ لا تَسْمَعُ بَْعدَ ذلِکَ صَوْتَ فاطِمَةَ أبَداً اوُصیکَ یَا اَبَاالْحَسَنِ اَنْ لا تَنْسَانِی وَ تَزُورَنی بَعدَ مَمَاتِی.

 

خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این که در این بخش از وصیت آمده است برای من لحظه‌ای بیش از زندگانی نمانده است و زمان کوچ و خداحافظی فرا رسیده است، گفت: مگر امکان داشت حضرت علی(ع) که این گونه فرموده بود که بعد از فاطمه(س) برای من هیچ خوشی در دنیا نیست، ایشان را از یاد ببرد.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) فرمودند سخنان مرا بشنو زیرا پس از این صدای فاطمه را هرگز نخواهی شنید تو را وصیّت می‌کنم که مرا فراموش نکنی و پس از وفات من همواره مرا زیارت کنی چه اتفاقی افتاده بود که حضرت این گونه وصیت می‌کرد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که زیارت حضرت فاطمه(س)در این جا یعنی این که ای علی بعد از من کسی را برای درد دل نخواهی داشت و تنها خواهی شد، اظهار کرد: یعنی این که ای علی بعد از من درون چاه سر نکنی و بیا و پیش من درد دل کن ای علی درد من و غصه من توئی بعد از من هم تنها خواهی ماند.

 

وی ادامه داد: اِذا اَنَا مِتُّ فَتَوَلَّ اَنْتَ غُسْلِی وَ جَهِّزْنِی وَ صَلِّ عَلَیَّ وَ اَنْزِلْنِی قَبْرِی وَ ألْحِدْنِی وَ سَوِّ التُّرابَ عَلَیَّ وَ اجْلِسْ عِنْدَ رَأسِی قَبالَةَ وَجْهِی فَاَکْثِرْ مِنْ تِلاوَةِ وَالدُّعَاءِ فَاِنَّها ساعَةٌ یَحْتاجُ الْمیِّتُ فیِها اِلی اُنْسِ الاَحْیاءِ وَ اَنَا اَسْتَوْدِعُکَ اللهَ تَعَالی وَ اُوصیِکَ فِی وَلَدیِ خَیْراً.

 

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که حضرت فرمود وقتی وفات کردم تو غسل و کفن مرا به عهده گیر، و بر من نماز بگذار، و مرا درون قبر گذاشته، دفنم کن و خاک را بر روی قبر من ریخته تاکسی نفهمد، گفت: حضرت فاطمه(س) فرمود حاضر نیستم کسانی به تشییع جنازه من بیایند که علی را نقض کردند؛ سخت‌ترین فراز وصیت حضرت این بود که آنان را آگاه مساز.

 

خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این که حضرت زهرا(ع) در تداوم مبارزات منفی علیه کودتاگران سقیفه، این وصیت را فرمود و گفت: اِنِّی اُوصیِکَ اَنْ لایَلِیَ غُسْلِی وَ کَفَنِی سِواکَ وَ اِذا اَنَا مِتُّ فَادْفِنِّی لَیْلاً وَ لا تُۆذِّنَّنَ بِی اَحَداً، وَ لا تُۆذِنَنَّ بِی اَبَابَکْرِ وَ عُمَرَ وَ به حقِّ مُحَمَّدٍ رَسولِ اللهِ اَنْ لا یُصَلِّیَ عَلَیَّ اَبُوبَکْرٍ وَ لا عُمَرُ.

 

وی افزود : این یعنی این که همانا من تو را وصیت می‌کنم که غسل و کفن کردن مرا کسی غیر از تو انجام ندهد و وقتی وفات کردم، مرا شب دفن کن و هیچ کس را خبر نکن و ابوبکر و عمر را نیز مطّلع نساز و تو را سوگند می‌دهم به حق رسول خدا که ابوبکر و عمر بر جنازه من نماز نخوانند.

 

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که امام صادق(ع) فرمود که حضرت زهرا(س) در لحظه‌های آخر زندگی خطاب به علی(ع) فرمود وقتی وفات کردم به هیچ کس اطلاع نده، گفت: اِذا تَوَفَّیْتُ لا تُعْلِمْ اِلاّ اُمَّ سَلَمَةَ وَ اُمَّ اُیْمَنَ وَ فِضَّةَ وَ مِنَ الرِّجالِ اَبْنَیَّ وَ الْعَبّاسَ وَ سَلْمانَ وَ عَمّاراً وَ المِقْدادُ وَ اَبّاذَرَ وَ حُذَیْفَةَ وَ لا تُدْفِنِّی اِلاّ لَیْلاً وَ لا تُعْلِمْ قَبْرِی اَحَداً.

 

ادامه داد: جز این که از زنان به امّ سلمه و امّ ایمن و فضّه، و از مردان به دو فرزندم حسن و حسین و عبّاس و سلمان و عمّار و مقداد و اباذر و حذیفه خبر ده؛ مرا دفن نکن، مگر در شب و قبر مرا به هیچ کس اطلاع نده تا مخفی بماند.

 

خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این که چرا تنها یادگار پیامبر اکرم این گونه وصیت می‌کند، گفت: دشمن من و رسول خدا را آگاه مکن!.

 

وی افزود: اُوصِیکَ اَنْ لایَشْهَدَ اَحَدٌ جنازَتِی مِنْ هۆلاءِ الَّذینَ ظَلَمونِی وَ اَخَذوا حَقِّی فَاِنَّهُمْ عَدُوِّی وَ عَدُوُّ رَسولِ اللهِ وَ لا تَتْرُکْ اَنْ یُصَلِّیَ عَلَیَّ اَحَدٌ مِنْهُمْ وَ لا مِنْ اَتْباعِهِمْ وَ ادْفِنِّی فِی الَّیْلِ اِذا هَدَأت الْعُیُونُ وَ نَامَتِ الاَبْصارُ.

 

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که حضرت با تاکید می‌فرمود ای علی(ع) تو را وصیت می‌کنم هیچ یک از آنان که به من ظلم روا داشتند و حق مرا غصب کردند، نباید در تشییع جنازه من شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: حضرت دلایل خود را این گونه مطرح کردند که زیرا آن‌ها دشمنان من و دشمنان رسول خدا هستند و اجازه نده که فردی از آن‌ها و پیروانشان بر من نماز بگزارد. مرا شب دفن کن، آن هنگام که چشم‌ها آرام گرفته و دیده‌ها به خواب فرو رفته باشند. /921/پ202/ف

ارسال نظرات