۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۵۱۰۵۳
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

رییس جدید خبرگان باید سبب وحدت بیشتر کشور شود/ خبرگان به فضاسازی ها اعتنا نمی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شاخصه های رییس مجلس خبرگان گفت: رییس این مجلس باید کسی باشد که دارای مقبولیت بوده و همگان به صورت نسبی وی را مورد توجه قرار دهند، رییس جدید خبرگان باید در شرایط فعلی سبب وحدت و یکپارچگی بیشتر نظام شود.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين 2/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين حجت الاسلام والمسلمين محمود عبداللهي عضو و نايب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که جایگاه خبرگان در نظام اسلامی بسیار مهم است، گفت: با توجه به این که یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است، وجود خبرگان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

وی افزود: مجلس خبرگان متشکل از فقها و مجتهدان بزرگ نظام است که فعالیت این مجلس تعیین و همراهی رهبری است، خبرگان بهترین پشتوانه برای مسأله رهبری و ولی فقیه است؛ بنابراین خبرگان نقش حیاتی و  اساسی در نظام جمهوری اسلامی دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شاخصه های رییس مجلس خبرگان اظهار داشت: اعضای خبرگان نخبگان امت هستند؛ رییس این مجلس باید کسی باشد که دارای مقبولیت بوده و همگان به صورت نسبی وی را مورد توجه قرار دهند، رییس جدید خبرگان باید در شرایط فعلی سبب وحدت و یکپارچگی بیشتر نظام شود.

 

وی ادامه داد: همچنین رییس خبرگان نباید متعلق به گروه یا جناح خاصی باشد، نباید فضا به گونه ای باشد که گروه هایی خاص از رییس خبرگان انتظارات ویژه داشته باشند؛ رییس خبرگان باید در مسائل اساسی نظام و انقلاب در گذشته و حال به ویژه در مسائل فتنه موضعی شفاف در قبال جمهوری اسلامی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با انتقاد از فضا سازی رسانه ای بر علیه خبرگان ابراز داشت: همواره دشمن در امور و شرایط مهم و حساس تلاش می کند تا از راه های غیر مستقیم اخلال ایجاد کند و شایعاتی را به وجود آورد.

 

وی عنوان کرد: دشمن با این گونه فعالیت ها سعی دارد یکپارچگی و تدبیر نظام را از بین ببرد؛ اما با مورد توجه قرار ندادن این گونه شایعات و توجه به اهداف عالیه انقلاب دشمن در شایعه پراکنی ها شکست سختی خواهد خورد، به یقین اعضای خبرگان با نگاه به اهداف نظام و در نظر گرفتن مصلحت به شایعات اعتنایی نخواهند داشت./1323/ت302/ج

ارسال نظرات