۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۰۶۱
استاد حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی:

سبک زندگی فاطمی الگوی مناسبی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رساـ استاد حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی با تأکید بر ترویج و تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه گفت: سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) الگوی مناسبی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان نظام است.
حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، فاطمه زهره، استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان فاروج امروز در گفتمان دینی که با موضوع « سیره حضرت فاطمه زهرا(س)» با حضور بانوان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی و سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای همه زنان عالم در طول تمامی دوره های تاریخی بعد از ظهور اسلام به شمار می رود.

 

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س)، دختر گرامی پیامبر گرامی اسلام(ص) و همسر باوفای حضرت علی(ع) بود که ولایت مداری را در خدمت به پدر و همسر می دانست، اضافه کرد: حضرت زهرا(س) ولایت مداری سیاسی را به بهترین شیوه برای آیندگان به یادگار گذاشت و در این زمینه علاوه بر بانوان برای مردان جامعه اسلامی نیز الگو است.

 

زهره با اشاره به این که صبر، تقوا، عبادت، ساده زیستی، احیای معارف ناب قرآن کریم، همسرداری مناسب و محبت به افراد برخی از خصوصیات بارز این بانوی بزرگ دو عالم بود، خاطرنشان کرد: لازم است سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) بیش از پیش در جامعه گسترش داده شود.

 

وی در ادامه با یادآوری هجمه پیچیده و همه جانبه دشمنان در زمینه های فرهنگی علیه جوانان ایران اسلامی، اظهار کرد: در حالی که کشورهای غربی با استفاده از تمامی امکانات خود سعی در ضربه زدن به باورها و هنجارهای اسلامی جامعه ما هستند، ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) می تواند سرمشق و الگویی روشن برای نسل جوان در برابر این تهاجمات باشد.

 

این پژوهشگر دینی تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای با تمام توان برای شکار جوانان ایران اسلامی و ضایع کردن اعتقادات آن ها دام گذاری کرده اند اما سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) الگوی مناسبی در برابر این تهاجم فرهنگی دشمنان نظام به شمار می رود.

 

وی با تأکید بر این که جوانان جامعه اسلامی نیز باید بکوشند تا گرفتار این حربه های شوم دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان نشوند، افزود: منش و اندیشه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مسلم سبک زندگی ایرانی و اسلامی بوده و باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.

 

این استاد حوزه علمیه فاروج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که یکی دیگر از ابعاد سیره و زندگی حضرت زهرا(س) موضوع تربیت فرزندان بر اساس آموزه‌های اسلامی است، اظهار کرد: این مادر نمونه چهار فرزند تربیت کرد که جهان اسلام به آنها افتخار می کند.

 

زهره با بیان این که تربیت فاطمه زهرا(س) به گونه ای بود که دو فرزند پسر وی به مقام امامت رسیدند و دو فرزند دختر او نیز شخصیت‌های بزرگ علمی و جهادی و همراه با عفت و حجاب شدند، اضافه کرد: افزون بر تربیت فرزندان حضرت زهرا(س) در شیوه همسرداری نیز نمونه بود به گونه ای که از همسر بزرگوار خود به بهترین وجه استقبال کرده و در اداره زندگی نیز آن چه که وظیفه یک بانوی مسلمان بود را به بهترین نحو اجرا می کرد.

 

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) در مسائل اقتصادی و مدیریت مالی خانواده هم شیوه اقتصاد مقاومتی را اجرا می کرد به گونه ای که در آن شرایط سخت حیات اسلامی، ضمن مدیریت نیازهای خانواده به مستمندان و نیازمندان نیز کمک می کرد.

 

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: سیما و سیره حضرت فاطمه(س) سیمایی قرآنی و الهی است و هر کس از این سیره پیروی کند به طور قطع در دنیا و آخرت سعادت مند خواهد شد.

 

گفتنی است، در پایان این گفتمان دینی، استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان فاروج به سؤالات و شبهات بانوان شرکت کننده پاسخ داد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات