۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۵۱۰۹۱
نویسنده رمان های مذهبی:

رمان های مذهبی از آثار فاخر ادبیات جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ نویسنده رمان های مذهبی در مراسم رونمایی از کتاب پنج شنبه فیروزه ای گفت: در ادبیات دنیا رمان ها و داستان های دینی و مذهبی از آثار فاخر ادبیات جهان هستند.
احمد دهقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد دهقان نویسنده رمان های مذهبی در مراسم رونمایی از کتاب پنج شنبه فیروزه ای که بعد از ظهر یک شنبه 17 اسفندماه در تالار گفت‌وگوی مجتمع سرچشمه برگزار شد، گفت: با نگاهی به ادبیات در کشور های شرق و غرب متوجه ارزش رمان مذهبی می شویم.

 


وی افزود: تولوستوی نویسنده روسی وقتی جنگ و صلح را می آفریند  با اینکه این اثر درباره جنگ ناپلون است اما درون مایه آن مذهبی است و مذهبیون اثر نقش مذهب را در این رمان برجسته نشان داده اند.

 


این نویسنده خاطرنشان کرد: ادبیات کشورهای دیگر نیز با رمان های مذهبی شهره شده اند و نکات مهم در این آثار نویسندگان دیده می شود، یا اینکه نویسندگان خودشان مذهبی هستند و یا اینکه نگاه مذهبی دارند.

 


دهقان با اشاره به زندگی تولستوی گفت: این نویسنده ملاک بوده است و با تغییر زندگی خود مدارس می سازد به عنوان قدیس در کشور خود مطرح می شود و زندگی او مانند نوشته ها است.

 


وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: در کشور ما آثار مذهبی زیادی نوشته شده است، اما مخاطبان این آثار کم هستد و در عرصه زندگی نامه امامان آثار بسیاری نگاشته شده است.

 


این رمان نویس دینی با اشاره به نکته مهم آثار نویسندگان اظهار کرد: به نظر آنهایی که عمیقا مذهبی هستند، آثار بهتری را می نویسند و آنها که عمیقا علمی می اندیشند، داستان های علمی تخیلی  بهتری را خلق می کنند.

 


دهقان با اشاره به خاطره ای از زمان جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان پسری در جنگ در زیر پل نماز می خواند و شب و روز با خدا صحبت می کرد و از او می خواست تا او را بیامرزد و مورد رحمت خود قرار دهد و خدا را عمیقا در وجود خود درک کرده بود.

 


وی افزود: از این رو آنها که عمیقا می دانند چه اثری برجسته است و افرادی که مذهبی هستند و مذهبی فکر می کنند، از عالم والا صحبت  می کنند، این افراد دستی بر آتش دارند و بهترین آثار را برای مخاطب می نویسند.

 


این نویسنده با بیان اینکه نویسندگان مذهبی این آثار، مخاطب و پیام را بهتر شناخته اند، خاطرنشان کرد: این نویسندگان نکات مهم مخاطب خود را می شناسد و رفتار آدم ها را می شناسد و درباره آن عمل می کند.

 


دهقان جسارت نویسنده در این اثر را قابل ستایش دانست و گفت: در نوشتن کم تر نویسنده ای سراغ شخصیت متفاوت می رود و در کتاب های مذهبی خودمان کم تر این شجاعت و جسارت وجود دارد، این کار بزرگی است که در این عرصه اتفاق افتاد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات