۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۵۱۰۹۲
مدیر مجتمع شهدای سرچشمه:

دین زبان ارتباطی بشر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زائری در مراسم رونمایی از کتاب پنجشنبه فیروزه ای گفت: دین زبان ارتباطی برای بشر است و قرآن کریم این ارتباط را برقرار می کند.
حجت الاسلام محمد رضا زائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجتمع شهدای سرچشمه در مراسم رونمایی از کتاب پنجشنبه فیروزه ای که بعد از ظهر یک شنبه 17 اسفند ماه در مجتمع شهدای سرچشمه برگزار شد، گفت: جز در فضای رقابتی پیام دین اثر ندارد و زمانی دین تاثیر دارد که دیگران می شنوند و کسی اجباری نمی بیند.

 


مدیر مجتمع شهدای سرچشمه با اشاه به باور و اعتقاد امام موسی صدر گفت: اعتقاد و باور ایشان این بود که ما راهی جز گفت‌وگو نداریم و بعضی به این باور رسیده و برخی هنوز به این باور نرسیده اند.

 


وی افزود: در گفت‌وگو ها باید تلاش  کرد و با چماق نمی توان کاری را پیش برد، مشکلاتی که در جامعه است باید بپذیریم و زندگی افراد به هم وابسته است.

 


حجت الاسلام زائری با بیان اینکه در مسائل اقتصادی مثل اختلاس و مسائل فرهنگی مثل حجاب جز گفت‌وگو راهی نداریم، اظهار کرد: باید به نکته برسیم که ادبیات جایگاه مهمی است و برای تزیین فضای مجلس و ژست گرفتن نیست، ادبیات وسیله انتقال ارزش ها و اغنای مخاطب و نزدیک شدن به پیوند های تازه است.

 


مدیر مجتمع شهدای سرچشمه با بیان اینکه ثبت روایت های زندگی یک سنت الهی در تاریخ است، عنوان کرد: هرکس روایت خودش را ثبت نکند، ماندگار نمی شود و حتی خدا هم روایت خودش را ثبت کرد و قرآن را به بشر اهدا کرد.

 


وی خاطرنشان کرد: پیامبر قرآن کریم را که یک کتاب خواندنی است به دست انسان می دهد و اگر ما نیز روایت های خود را ثبت نکنیم بازنده هستیم.

 


حجت الاسلام زائری با اشاره به سخنی از امام موسی صدر گفت: دین وسیله ای برای خدمت به انسان است و نه این که انسان وسیله خدمت به دین است، دین باید انسان را زنده کند و نه اینکه انسان در معابد به دنبال دین باشد.

 


مدیر مجتمع شهدای سرچشمه ادامه داد: دین انسان را نجات می دهد و دینی که حیات را به انسان می دهد دین ارتباط است، لبخند در چهره مومن سلام و عبادت است، اساس دین ارتباط است و دعا، نماز و گفت‌وگو با خدا وسیله ارتباط است و قرآن نامه خدا به انسان است.

 


وی با اشاره به نظریه مک لوهان گفت: مک لوهان ارتباطات و رسانه را امتداد حواس بشر می داند و گوش و چشم را امتداد رسانه می داند.

 


حجت الاسلام زائری با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند که با ظهور آقا امام زمان(ع) دین و ارتباطات کامل می شود.

 


وی با اشاره به شرایط سخت دین داری در سال 2015 گفت: در طول تاریخ از خلقت بشر تا به اکنون، دینداری سخت است و مومنان باید روی این موضوع سخت کار کنند تا دین تاثیرگذار باشد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات