۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۵۱۲۴۱
حجت الاسلام والمسلمین رازینی در گفت وگو با رسا:

مدیریت حضرت آیت الله خامنه ای در طول دوران زعامت ایشان امام گونه بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری مدیریت رهبر معظم انقلاب در طول دوران زعامت ایشان را امام گونه توصیف کرد و گفت: رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در طول سالیان گذشته با زمان امام برابر است.
حجت الاسلام والمسلمين رازيني حجت الاسلام والمسلمين رازيني

حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه خبرگان در نظام اسلامی گفت: جایگاه خبرگان بسیار ممتاز بوده و هیچ نهادی همتای آن وجود ندارد، اساس حکومت کشور وجود نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: مردم سالاری دینی در هیچ جای دنیا نهادینه نشده است، مردم سالاری تئوری امام خمینی(ره) بوده که فقط در ایران به صورت کامل و تام تجلی پیدا کرده است، محور مردم سالاری دینی رهبری است که تمام حکومت به آن متکی هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رازینی با بیان این که شرط در رهبری نظام مجتهد و عادل بودن است، اظهار داشت: رهبری باید قوت لازم در جهت تسلط بر مبنی دینی و اعتقادی و تقوای لازم را داشته باشد؛ نهادی که اصل رهبری و ولایت را تحقق وجودی می دهد خبرگان رهبری است.

 

وی ادامه داد: نقطه ممیز جمهوری اسلامی با حکومت های دیگر که ولایت است بر پایه خبرگان تحقق پیدا می کند، فلسفه وجودی خبرگان این است که کشور اسلامی در هر حالی بدون فقیه جامع الشرایط، گذران عمر نکند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای، ابراز داشت: بعد از رحلت امام امت مجلس خبرگان کمتر از 48 ساعت رهبر معظم انقلاب را انتخاب کردند، به واسطه این انتخاب سریع در روند مدیریت کشور هیچ گونه وقفه ای ایجاد نشد و مدیریت کشور با قاطعیت ادامه پیدا کرد.

 

وی عنوان کرد: رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در طول سالیان گذشته با زمان امام برابر است، وضعیت کنونی از نظر استکبار ستیزی، اتکا به اسلام، اتکا به مستضعفان و همچنین در سیاست های کلی همانند زمان امام خمینی(ره) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رازینی با بیان این که تنها مجلس در جهان که از فرهیختگانی و با رأی مردم تشکیل شده مجلس خبرگان است، خاطرنشان کرد: ممکن است که در کشورهای دیگر مجلس العلما وجود داشته باشد اما این افراد منتخب مردم نیستند.

 

وی به شاخصه های رییس مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: اعضای خبرگان بدون توجه به مسائل سیاسی، به ایفای وظیفه دینی خود می پردازند، در طول دوران گذشته هیچگاه اعضای خبرگان خودشان برای ریاست کاندیدا نشدند، همچنین اگر در دوران گذشته خبرگان یکی از بزرگان ورود می کرد بقیه افراد کاندیدا نمی شدند؛ اعضای خبرگان به این گونه مسائل اعتباری توجه ندارند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فضاسازی های رسانه ای بی اثر است، افزود: در گذشته نیز این گونه فضاسازی ها وجود داشته است اما اعضای خبرگان بدون توجه به آنها وظایف خود را انجام می دادند، از همین رو با توجه به شرایط حساس امروز اعضای خبرگان بدون تأثیر پذیری از جو سازی ها به روند خود ادامه می دهد./1323/ت301/ج

ارسال نظرات