۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۴۰۰
عضو خبرگان رهبری:

دنیا تشنه محبت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دنیا تشنه محبت است و حضرت محمد(ص) مصداق بارز محبت است، اما متأسفانه امروزه گروههای جاهل تکفیری، جلوه هایی خشن را به نام پیامبر و اسلام به خورد ذهن جهانیان می دهند.
حجت الاسلام بهرامي

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار سومین سخنران پیش از دستور بود که پیرامون نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نکاتی را بیان کرد؛ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنبه رحمانی دین اسلام، نامه رهبر معظم انقلاب را در این چارچوب مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و تأکید کرد: دنیا تشنه محبت است و حضرت محمد(ص) مصداق بارز محبت است، اما متأسفانه امروزه گروههای جاهل تکفیری، جلوه هایی خشن را به نام پیامبر و اسلام به خورد ذهن جهانیان می دهند.

 

وی افزود: آیا اسلام، ریختن خون دیگران و بی گناهان را تأیید می کند؟! خیر هرگز چنین نیست، بلکه پیامبر گرامی اسلام، رسول محبت و رحمت است که این جنبه حضرت مغفول مانده است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: امروز باید قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به انسان ها معرفی کرد؛ چرا که اگر مفاهیم این ها برای جامعه بشری به درستی تبیین شود، همگان شیفته لطافت و جنبه رحمانی دین اسلام خواهند شد.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی مصادیق مجازات اسلامی که در دنیا تحت عنوان خشونت علیه آنها موضع گیری می شود تأکید کرد: اگر این احکام به درستی تبیین شوند ابناء بشر متوجه خواهند شد که اسلام حتی فرد مجرم را نیز مورد ملاطفت و رحمت قرار می دهد به گونه ای که می فرماید در هوای سرد و گرم نباید مجازات انجام شود؛ بلکه مجازات باید در هوای معتدل انجام گیرد».

 

وی ادامه داد:در روزگار کنونی باید به جوانان تفهیم نماییم که الگو و اسوه آنان، چهارده معصوم (ع) باید باشد اگر ما به جوانان غرب تفهیم نمائیم که امام و مقتدای ما امام علی(ع) است که غذای روزانه خود را به قاتل خود اهداء کرد متوجه خواهند شد که در احکام الهی، حب و بغض شخصی راهی ندارد.

 

وی با اشاره به سلطه دولت های سلطه گر و استفاده آنان از ابزار تبلیغاتی و رسانه ای و وارونه جلوه دادن حقایق، تصریح کرد: ما باید در این دنیا توانایی آنرا داشته باشیم که داشته های مورد قبول خودمان را با استدلالی محکم و قولی حسن به مردم ارائه دهیم./1323/د101/ج

ارسال نظرات