۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۵۱۷۷۲
معاون آموزش جامعه الزهرا:

دوره‌های آموزشی متفاومتی متناسب با وضعیت خانواده‌ها طراحی شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش جامعه الزهرا(س) با بیان این که خواهران طلبه دارای همسر و بچه نمی‌توانند همانند خانواده مجرد تمام وقت در این مرکز مشغول به تحصیل شوند و به روند تحصیل ادامه دهند، گفت: در این مرکز برنامه­های آموزشی به صورت تمام وقت، نیمه وقت، پاره وقت و غیرحضوری قرار داده شده است تا خواهران طلبه متناسب با زندگی خانوادگی‌شان در این دوره‌ها شرکت کنند.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین حاجی‌زاده، معاون آموزش جامعه الزهرا(س)، در نشست صمیمی مسؤولان جامعة الزهرا با همسران طلاب با موضوع بررسی آثار و پیامدهای تحصیل همسران در خانواده که در جامعة الزهرا(س) قم برگزار شد، گفت: خانواده‌ها هنگامی که فرزندانشان در دبستان، راهنمایی، دبیرستان هستند نظارت مناسبی بر روند تحصیلی آن‌ها دارند، اما هنگامی که وارد دانشگاه و حوزه می­شوند نظارت آن‌ها تا حدود زیادی کاهش می‌یابد و از روند تحصیلی آن‌ها اظهار بی‌اطلاعی می­کنند.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده بیان کرد: مناسب  است سرپرست خانواده‌ها با واحد آموزش محل تحصیل خواهران در ارتباط باشند و از وضعیت تحصیل و حضور و غیاب آن‌ها کسب اطلاع کنند.

 

وی در ادامه سخنانش به نحوه پذیرش خواهران برای تحصیل علوم دینی در جامعة الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: در این مرکز برنامه­های آموزشی به صورت تمام وقت، نیمه وقت، پاره وقت و غیرحضوری قرار داده شده است تا خواهران طلبه متناسب با زندگی خانوادگی شان در این دوره­ها شرکت کنند.

 

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) بیان کرد: خواهران طلبه دارای همسر و بچه نمی‌توانند همانند خانواده مجرد تمام وقت در این مرکز مشغول به تحصیل شوند و به روند تحصیل ادامه دهند و باید متناسب با شرایط زندگی شان دوره­های مناسب را انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده ابراز کرد: یکی از شرایط پذیرش خواهران در جامعه الزهرا(س) این است که سرپرست یا همسر آن‌ها رضایت تحصیلی بدهند تا تحصیل خواهران مشکلاتی برای خانواده‌ها پیش نیاورد.

 

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: روند تحصیلی، حضور و غیاب خواهران طلبه جامعه الزهرا(س) در سامانه تحصیلی آن‌ها ثبت می‌شود و هر سرپرستی تقاضا داشته باشند رمز ورود در اختیار آن‌ها قرار داده می­شود تا وضعیت آن‌ها اطلاع یابند.

 

وی با بیان این که همسران باید همکاری‌های لازم را با تحصیل بانوان در این مرکز داشته باشند، گفت: این رضایت تحصیلی نباید اهرم فشاری برای سوء استفاده بر علیه همسران باشند و زمانی که اختلافی پیش آید تهدید به پس گرفتن رضایت‌نامه کند.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این که جامعه الزهرا(س) اولویت فعالیت‌هایش را اهمیت خانواده و تربیت فرزندان بانوان قرار داده است، گفت: در بحث بارداری این مرکز علمی بیش‌ترین همکاری را با خواهران طلبه دارد و شش ماه مرخصی بارداری و دو سال مرخصی بچه‌داری به بانوان می‌دهند، بدون این که حق تحصیل آن‌ها از بین برود و این بانوان می‌توانند از امکان مرخصی با امتحان و تحصیل غیرحضوری با حق حضور استفاده کنند./998/پ202/ف

ارسال نظرات