۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۵۱۸۰۱
حجت الاسلام غلامی:

هزینه کردن برای ازدواج جوانان، سرمایه گذاری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگی گفت: ازدواج به قدری در حیات فرهنگی و اجتماعی تأثیر مثبت دارد که دولت هر میزان برای آن هزینه کند، ده ها برابر آن باز می گردد زیرا این هزینه ها از نوع سرمایه ای است نه مصرفی.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام غلامی، دبیر شورای فرهنگی، عصر امروز در هجدهمین مراسم ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) در حرم مطهر رضوی، ضمن قرائت پیام ایشان خطاب به جوانان مزدوج، گفت: ازدواج از نظر اسلام، نیازی حقیقی و از مترقی ترین افعال انسانی به شمار می رود.

 

وی افزود: مهمترین تسهیل کننده ازدواج، در بُعد فرهنگی، پرهیز از فرهنگ منحط فردگرایی و شیوع فرهنگ ساده زیستی و در بُعد معیشتی، اشتغال زایی است.

 

حجت الاسلام غلامی اظهار کرد: ازدواج به قدری در حیات فرهنگی و اجتماعی تأثیر مثبت دارد که دولت هر میزان برای آن هزینه کند، ده ها برابر آن باز می گردد زیرا این هزینه ها از نوع سرمایه ای است نه مصرفی.

 

دبیر شورای فرهنگی خاطرنشان کرد: البته زمینه سازی برای ازدواج تنها وظیفه دولت نیست و خود مردم نیز باید به میدان بیایند و در پی ازدواج پایدار مبتنی بر عقلانیت، محبت و عدالت باشند.

 

وی یادآور شد: زندگی متدینانه ضمن معنابخشی به زندگی، هدف دار کردن آن و ارتقای زندگی از تراز حیوانیت به انسانیت، جوانان را از خطرات روحی و اجتماعی بسیاری مصون می دارد./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات