۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۵۱۸۷۳
خطیب جمعه نجف آباد:

گسترش فرهنگ مطالعه راه مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این که فرهنگ هر جامعه ای، روح آن اجتماع است و باید برای مقابله با تهاجمات فرهنگی آن را تقویت کرد، گفت: تقویت مجموعه های فرهنگی مردم نهاد، گسترش فرهنگ مطالعه و ایجاد کتابخانه در مساجد، نذر کتاب از جمله راهکارهای مقابله با جنگ نرم است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد پیرامون سالگرد تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا گفت: تأسیس بنیادی به نام شهیدان نه تنها برای خدمت رسانی به خانواده های شهیدان بلکه برای هدف بالاتر که پاسداشت مقام شهید و شهادت است، تأسیس شد.

 

وی با بیان آیاتی از قرآن درباره مقام شامخ شهید افزود: خداوند به صراحت در آیات قرآن از این که شهیدان را مرده بدانیم، نهی کرده است و خطاب به پیامبرش نیز این نهی را تأکید کرده است که گمان نکنید آنان مرده اند و مقام شهیدان در ردیف مقام انبیا و صدیقین بیان شده است.

 

حجت الاسلام حسناتی شناخت شهیدان و قدم گذاشتن در راه آنان را از راه های مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم برشمرد و گفت: شعور و حضور شهیدان در بین ما و الگو قرار دادن آنان اصلی ترین آرمان شهیدان است و بیان خاطرات، و برپایی گرامیداشت شهدا در این دوران اصلی ترین وظیفه برای مقابله با جنگ نرم است.

 

وی در ادامه بیان داشت: دنیای امروز تشنه معرفت و معاد باوری است و اکنون جوامع مترقی جهان که در تکنولوژی و صنعتی حرف اول را می زنند، به این امر مهم پی برده اند که تنها چیزی که انسان را آرام و سیراب می کند، دین و اعتقادات وحیانی است و بالاترین وسایل و امکانات نیز تشنگی معرفتی انسان را درمان نخواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به نامگذاری امسال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما در روزهای پایانی سال سنجش میزان عمل به این شعار رهبر معظم انقلاب است که تا چه میزان توانستیم در عرصه های اقتصاد و فرهنگ جهادی عمل کنیم.

 

وی در زمینه مباحث اقتصادی بیان داشت: در بعد اقتصاد باید ببینیم آیا مدیران ما توانستند همانند دوران جنگ، جهادی عمل کنند و در جهت چرخش تولید و اشتغال زایی و رساندن جامعه به استقلال تا چه میزان تلاش کردند و ارزیابی کنیم که تا چه میزان توانستیم با امکانات بیت المال و پشتوانه این ملت به اهداف اقتصادی نزدیک شویم.

 

حجت الاسلام حسناتی فرهنگ را روح یک جامعه بیان کرد و افزود: نهضت پیامبر اکرم(ص) و به دنبال آن نهضت سیدالشهدا و در ادامه راه نهضت انقلاب ایران تمام برای رسیدن و نهادینه شدن فرهنگ اسلامی بود و اکنون با وجود تهاجمات دشمنان به ویژه در عرصه جنگ نرم و مسائل فرهنگی باید هر چه بیشتر در این راستا تلاش کنیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: تقویت مجموعه های فرهنگی مردمی نهاد که رهبر معظم انقلاب نیز بر تقویت آن بسیار تأکید داشته اند، یکی از راه های فرهنگ سازی در سطح جامعه است که نمونه آن برگزاری مسابقات کتابخانی در سطح کشوری است.

 

امام جمعه نجف آباد در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به مطالب هفته های گذشته پیرامون ادخال سرور به عنوان یکی از افضل اعمال گفت: در مواقعی ما ندانسته واژه های قرآن را آن گونه تفسیر می کنیم که باب طبع ما باشد، و سرور یکی از همین معانی است و این واژه نه به معنای شادی همراه با لهو و لعب، بلکه شاد کردن دل مومنان با عمل، کلام و رفتار است.

 

وی سرور واقعی را اصلاح کردن امور دنیا برای داشتن آخرتی آباد بیان داشت و افزود: آن چه در دنیا مهم است، چگونه زندگی کردن است و باید معادباوری و اندیشه آخرت را در وجودمان بپرورانیم و عقل ریشه سرور است و ایمان در کنار عقل است که سبب قدرت یافتن انسان در تمام امور دنیا خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب من زنده ام، بیان کرد: این مسابقه کتابخوانی که در سطح کشوری برگزار شد، بیش از 4 هزار نسخه از این کتاب در این شهرستان به فروش رفته است و این خود یکی از راه های مبارزه با فرهنگ بیگانه به ویژه در میان نسل جوان است.

 

وی پایان گفت: بالاترین اثر گرایش جوانان و نوجوانان به سمت فرهنگ مطالعه، عدم وابستگی آنان به فضاهای مجازی است و برای این امر باید به اموری چون ساخت کتابخانه ها در مساجد، نذر کتاب، و ترویج کتابخوانی بپردازیم./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات