۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۵۱۸۸۰
امام جمعه موقت دامغان:

فراموش کردن راه و هدف شهدا خیانتی نابخشودنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: برکات خون شهدای ما بسیار فراوان و در جای‌جای جهان گسترده شده است، اما آنچه نباید از یاد ببریم این است که فراموش کردن راه و هدف شهدا خیانتی نابخشودنی است.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان امام جمعه موقت دامغان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت 22 اسفندماه روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، اظهار داشت: واقعیت و حقیقت شهادت به‌معنای وارد شدن در حریم خلوت الهی است.

 

وی شهدا را میهمانان سفره خاص الهی برشمرد و در تبیین جایگاه آنان در نزد پروردگار، تأکید کرد: قرآن تنها برای شهدا از تعبیر ویژه "عند ربهم یرزقون" استفاده کرده است، همانا امروز اهتزاز پرچم اسلام در اقصی نقاط دنیا به برکت خون و ایثارگری‌های شهدا است.

 

امام جمعه موقت دامغان خاطر‌نشان کرد: عزت و اقتدار و پیشرفت‌های روز افزون کشور ما و این حقیقت غیرقابل چشم‌پوشی که ملت ایران پس از گذشت 36 سال پیروزی انقلابشان همچنان سرافرازانه مقابل زورگویان و استعمارگران ایستاده‌اند و در اوج تحریم ‌های ناجوانمردانه و ظالمانه به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، از برکت خون شهدا است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه دامغان: به‌وجود آمدن الگوی مقاومت اسلامی در عصر حاضر را از دیگر برکات خون‌های پاک و مطهر شهدا دانست و افزود: امروز مقاومت در برابر کفر و نفاق، استکبار و ظلم و بیدادگری، در مقابل قدرت‌های زورگوی شیطانی به مکتبی الگو گرفته از راه و منش و هدف شهدای ما در جای‌جای جهان بدل شده است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری حادثه بمب‌گذاری منافقان کوردل در نماز جمعه 24 اسفند‌ماه سال 63  تهران و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نماز‌گزاران در اوج روزهای جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل، تصریح کرد: خط نفاق همیشه به دسیسه‌ها و توطئه‌های خود ادامه داده است و روزی که آن را نابود شده قلمداد کنیم، آغاز سقوط ما خواهد بود.

 

مساجد سنگر‌های استراتژیک عالم اسلامند/ حوزه‌های علمیه نهال‌خانه درخت تنومند و بارور انقلاب اسلامی است

 

حجت الاسلام فوادیان در ادامه با گرامیداشت سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال 71 ، مساجد را سنگر‌های استراتژیک عالم اسلام عنوان کرد که با فعالیت‌های چشمگیر این کانون‌ها بار دیگر به جایگاه اصلی خود در کشورمان نزدیک می‌شوند و گفت: مسؤولان و فعالان این کانون‌ها هر روز باید بر سلاح کارآمد خود، یعنی اخلاص بیافزایند.

 

امام جمعه موقت دامغان با دعوت از جوانان و نوجوانان به ثبت نام و تحصیل در حوزه‌های علمیه، اضافه کرد: همه نیکی‌ها در عرصه جهاد، شهادت، اجتهاد، عبادت و اخلاص بی‌تردید یک نهال‌خانه و بستر رشد و رویش دارد که آن حوزه‌های علمیه است، اگر امروز فرهنگ جهاد و شهادت وجود دارد و درخت تنومند انقلاب اسلامی به‌واسطه آن بارور شده است از برکت وجود مراجع تقلیدی است که در حوزه‌های علمیه قال الصادق و قال الباقر(ع) را حفظ و حراست کرده‌ و نشر داده‌اند.

 

ملت ایران زیر بار ظلم آمریکایی نمی‌رود

 

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: به لطف خداوند خبرگان کشور عالمی وارسته، فقیهی مبارز و یار صدیق امام و رهبری را برای تصدی پست ریاست مجلس خبرگان رهبری برگزیدند تا این مجلس همچون گذشته به وظایف خطیر خود همچون نظارت بر عملکرد رهبر، نصب رهبر در زمان غیبت کبری و عزل رهبر در صورت عدم استوار بودن شایستگی را به‌درستی ایفا کند.

 

وی با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان و مواضع صریح، قاطع و امام‌گونه ایشان در مقابل زیاده‌خواهی‌های بی‌عقل و فاقد شعور و انسانیت، افزود: سناتور‌های آمریکایی که با نوشتن این نامه سراسر یاوه‌گویی و مهملات ثابت کردند از الفبای مسائل سیاسی نیز بی اطلاعند، باید بدانند که ملت ایران در تمام عرصه‌ها ذره‌ای زیر بار ظلم از نوع آمریکایی و غربیش نمی‌رود./977/پ201/ب4

ارسال نظرات