۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۵۱۹۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم الگوگیری از سیره و منش شهدا در هدایت جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای هدایت جامعه اسلامی به سوی آرمان های متعالی می بایست از سیره و منش شهدا الگو گرفت.
حجت الاسلام يعقوبي - صبحگاه مشترک نيروهاي مسلح خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که به مناسبت سومین روز تشییع و تدفین یک شهید گمنام در محل ستاد سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در این مکان برگزار شد، با تأکید بر ادامه راه شهدا، اظهار کرد: شهدا پیشگامان و مشعل داران هدایت جامعه اسلامی هستند.

 

وی با بیان این که می بایست راه و منش شهدا از سوی مردم و مسؤولان تداوم یابد، اضافه کرد: در این میان شهدای گمنام اجر و قرب بیشتری دارند چرا که مردانه در برابر دشمنان اسلام جنگیده و مظلومانه در حالی که بی نشان و گمنام هستند به خاک سپرده می شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: البته کسانی که به واسطه وصل به خداوند متعال معرفت بیابند هیچ گاه گمنام نیستند چرا که وقتی انسان به خداوند باری تعالی وصل باشند وجودش قیمتی تر و ارزشمند تر از افراد عادی خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که بر این اساس می بایست برای شهدای گمنام کشور تعبیر نامداران بی نام به کار برده شود، خاطرنشان کرد: همه شهدای ما نامدار هستند و آن دسته از شهدایی که بر مزار آنها فرزند روح الله حک می شود نیز هرگز گمنام نبوده و نخواهند بود.

 

وی با تأکید بر این که برای هدایت جامعه اسلامی به سوی آرمان های متعالی می بایست از سیره و منش شهدا الگو گرفت، تصریح کرد: شهدای ما خط شکن هدایت جامعه به سوی اهداف عالی بودند و امروز این راه می بایست از سوی ما تداوم یابد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند تنها بر روی بندگان برگزیده خود می گشاید، افزود: رحمت شهادت بسیار ارزشمند بوده و در واقع بزرگ‌ترین نعمتی محسوب می شود که نصیب شهدا شده است.

 

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با شکرگزاری به مناسبت تدفین پیکر مطهر یک شهید گمنام در مقر سپاه استان، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که این مقر مزین به حضور پیکر شهید گمنام و پر آوازه در آسمان ها شد.

 

وی اضافه کرد: مراسم صبحگاه نظامی امروز نیز به مناسبت سومین روز خاکسپاری این شهید بزرگوار برگزار شده و از امروز این مکان به یکی از زیارتگاه های عشاق شهیدان بدل می شود.

 

سردار یوسفعلی زاده با بیان این که در زمانی که عده ای عرصه دفاع را خالی می گذاشتند، فرزندان خمینی کبیر خدا را دیدند و خود را ندیدند و جانفشانی کردند، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم که راه شهیدان همواره پررهرو بماند چرا که حفاظت و حراست از انقلاب و نظام اسلامی در گرو ادامه راه شهیدان است.

 

گفتنی است، در مراسم صبحگاه مشترک امروز نیروهای مسلح استان خراسان شمالی که مزین به عطر حضور شهید گمنام در مقر ستاد فرماندهی سپاه استان بود، یگانهایی از نیروی انتظامی، تیپ 130 شهید دلجویان ارتش، ستاد سپاه استان و تیپ پیاده حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی حضور داشتند.

 

در این مراسم ضمن برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مستقر در میدان با حضور بر مزار شهید گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با نثار صلوات و قرائت فاتحه با آرمان های شهیدان تجدید پیمان کردند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات