۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۵۲۰۴۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

حضرت فاطمه بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای بانوان معرفی کرد و گفت: امروز برهمه زنان جامعه اسلامی فرض است که سیره عملی این بانوی ارزشمند اسلام را در همه شئون زندگی خود عمل کنند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در جلسه هماهنگی برای برگزاری ایام فاطمیه دوم در نوروز سال 94 با اشاره به این که امسال بهار ما بهار فاطمی است و باید در عمل پیرو فاطمه(س) باشیم، بیان داشت: فیوضات حضرت فاطمه زهرا(س)، به مجموعه کوچکی که در مقابل مجموعه انسانیت، جمع محدودی به حساب می آید، منحصر نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر با یک دید واقع بین و منطقی نگاه کنیم، بشریت یکجا مرهون فاطمه زهرا(س) است و این گزاف نیست بلکه حقیقتی است؛ همچنان که بشریت مرهون اسلام، قرآن، تعلیمات انبیاء الهی و پیامبر خاتم است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که هر روز نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا(س) آشکارتر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی خود داریم.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که سیره حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی ما قرار گیرد، ادامه داد: این نمی شود که ما دم از محبت فاطمه زهرا(س) بزنیم، اما در عمل به گونه ای دیگر عمل کنیم.

 

وی با اشاره به این که فاطمه زهرا(س) صراط مستقیم الهی است ادامه داد: حداقل ده مرتبه در نمازهای شبانه روز، از خدای بزرگ می خواهیم که ما را به «صراط مستقیم» هدایت و راهنمایی کند.

 

حجت الاسلام موسوی حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای بانوان معرفی کرد و گفت: امروز برهمه زنان جامعه اسلامی فرض است که سیره عملی این بانوی ارزشمند اسلام را در همه شئون زندگی خود عمل کنند.

 

وی با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیاء الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام بود، گفت: سیره حضرت فاطمه (س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا (س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) با علم و منطق از حق ولایت و امامت دفاع کرد، گفت: این بانوی نمونه اسلام با همه توان خود در برابر منحرفان خط ولایت ایستادگی کرد و اجازه نداد که حق امامت و ولایت علی(ع) ضایع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در دوران عمر کوتاه اما پربرکت خود مشکلات و ناملایمات بسیاری را تحمل کردند؛ اما هیچ‌گاه از راه دین خارج نشدند و همواره در همه حال همراه و همگام پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بودند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه گام بلندی در راستای دستیابی به جامعه اسلامی خواهد بود، بیان داشت: امروز همه باید در جهت تقویت و نهادینه شدن این فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه تلاش کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات