۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
کد خبر: ۲۵۲۳۱۵
استاد حوزه علمیه مشهد:

ماندگاری اسلام مرهون فداکاری و مقاومت حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) برای اعلان کلمه توحید و حق ولایت جهاد کردند و در این راه شهید شدند که اگر فداکاری ها و مقاومت های فاطمه زهرا(س) در در آن دوره از تاریخ نبود امروز اثری از اسلام و ولایت هم نبود.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، استاد حوزه علمیه مشهد، شامگاه 25 اسفندماه در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی با بیان این که  بالاترین مقام انسان بندگی خدا و عبودیت است، اظهار کرد: «انسان» اشرف مخلوقاف و «انبیای الهی» اشرف انسان ها، در میان  آن ها نیز «پیامبران اوالوالعزم» اشرف و برتر برهمه هستند.


وی با اشاره به این که عقل کل عالم؛ حضرت محمد مصطفی(ص) نسبت به همه مخلوقات اشرف و برتری دارند، افزود: این عبارت که «اشهد انّ محمد عبدهُ و رسوله» در تشهد نماز می گوییم، بیان گر این حقیقت است که خاتم پیامبران (ص) اول به مقام عبودیت سپس به مقام رسالت رسیده اند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دوست داشتنی ترین و برترین مقام در بهشت رضوان الله است، تصریح کرد: که برخی فقط بر مبنای دوست داشتن و محبّت خداوند را عبادت می کنند که این نوع عبادت خالصانه و آزادانه است، گروهی از ترس جهنم که از نوع بردگان است و گروهی از روی طمع به بهشت که از نوع تاجران است خداوند را عبادت می کنند.


به گفته وی تنها چیزی که به انسان آرامش می دهد یاد خدا است و انسان با این آرامش به گمشده خویش، به کمال مطلق یعنی خدا دست پیدا می کند.


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که ثروت، قدرت و ریاست سبب آرامش انسان نمی شود، خاطرنشان کرد: اوباما با وجودی که بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا نشسته است، آرامش ندارد و راضی نیست فقط بر سرزمین خودش حکومت کند از این رو سگ های وحشی چون داعش و القاعده را به جان مردم بی گناه سرزمین های دیگر انداخته است؛ چون گمشده او ریاست نیست با آن به آرامش نمی رسد و تلاش های کذایی در این راه می کند.


وی ابراز کرد: مهم نیست طول عمر انسان چه قدر باشد و چندسال ر این دنیا زندگی کند بلکه چگونه زیستن افراد مهم است اینکه بتوان زندگی سازنده و پرنوری را در جامعه بشری از خوی به جای گذاشت، حائز اهمیت است.


حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در عین داشتن عمر کوتاه بسیار زندگی پر معنا و مؤثری در تاریخ داشتند بر عکس برخی افراد چون ابوجهل که با وجود سن بالا سم جامعه بوده اند.


وی با بیان این که از انسان آثار نیک و سازنده و یا آثار مخرب بر جای می ماند، افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) برای اعلان کلمه توحید و حق ولایت جهاد کردند و در این راه شهید شدند که اگر فداکاری ها و مقاومت های فاطمه زهرا(س) در در آن دوره از تاریخ نبود امروز اثری از اسلام و ولایت هم نبود.


استاد حوزه علمیه مشهد گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: «فاطمه پاره تن من است» بنابراین سخن، رفتار و منش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از پیامبر (ص) پیروری می کند.


حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با وجود شرایط سخت جسمی و روحی چون بارداری و داغدار بودن رحلت پدر در حمایت از حریم ولایت کوتاهی نکردند و با وجود فشار و استرسی که پشت در منزل آتش گرفته است، موعظه و نصیحت می کردند که شاید مردم هدایت شوند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات