۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۵۲۴۴۳

فعالیت مبلغان جهادی در اماکن گردشگردی

خبرگزاری رسا ـ مبلغ جهادی حوزه علمیه با بیان این که متأسفانه امسال فضای دینی جامعه ما به سمتی رفته که مورد پسند متدینین نیست، عنوان کرد: برای فعالیت دینی و فرهنگی در فضاهای گردشگردی امسال به ایجاد غرفه‌هایی با موضوع تربیتی، فرهنگی در حافظیه شیراز، ارگ کریم خان زند و شاه چراغ کرده‌ایم.
حجت الاسلام محمد مسلم وافي

حجت الاسلام محمد مسلم وافی، مبلغ حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به اهمیت تبلیغ و استفاده از روش‌های نوین در تبلیغ دین مبین اسلام در وضعیت کنونی دنیا که مردم تشنه حقیقت و معنویت هستند، اظهار کرد: طبق عرف معمول تا کنون مبلغین ما در دوران تبلیغ خود در فضاهای مذهبی به تبلیغ پرداخته‌اند و امروز باید از این سنت عبور کرد.

 

وی افزود: فضاهای تبلیغی تعیین شده در غیر ماه‌های مبارک رمضان فضاهای زیارتی و مذهبی برای فعالیت‌های تبلیغی بوده است و در ایام تبلیغی مبلغین به این اماکن اعزام می‌شدند.

 

حجت الاسلام وافی با بیان این که البته انصافاً این موضوع تا کنون جواب داده است، گفت: البته دو سال است که در مراکز غیر تبلیغی و غیر مذهبی ما شاهد حضور پر رنگ مبلغان دین مبین اسلام بوده دایم.

 

وی ادامه داد: همچنان که در دو سال اخیر حضور مبلغان در فضاهایی مانند پاسارگاد، تخت جمشید، ارگ کریم خان زند در شیراز شکل متفاوتی را به خود گرفته و حتی موجب جذب گردشگران مختلفی هم شده است.

 

مبلغ جهادی حوزه علمیه با بیان این که متأسفانه امسال فضای دینی جامعه ما به سمتی رفته که مورد پسند متدینین نیست، عنوان کرد: برای فعالیت دینی و فرهنگی در فضاهای گردشگردی امسال به ایجاد غرفه‌هایی با موضوع تربیتی، فرهنگی در حافظیه شیراز، ارگ کریم خان زند و شاه چراغ کرده‌ایم.

 

وی افزود : در این نمایشگاه‌ها به ایجاد غرفه ای مفهومی که یکی از مصادیق تبلیغ جهادی است پرداخته‌ایم که در این مدل تبلیغ فقط مخاطب با مشاهده نمایشگاه در ذات اصیل خود به فکر فرو می‌رود.

 

حجت الاسلام وافی با بیان این که غرفه بازی خانوادگی نیز از دیگر غرفه های مهم این نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این غرفه‌ها پدر و پسر، مادر و دختر با هم وارد نمایشگاه می‌شوند که باید از ابتدا تا انتها با هم این مسیر را بپیمایند چرا که محور این مدل تبلیغ جهادی فقط خانواده قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که ایجاد غرفه ای مجزا با موضوع فرزند آوری و تربیت فرزند که با منویات مقام معظم رهبری یک رنگ و بوی دیگری را به خود گرفته است از دیگر برنامه های جهادی مهم این نمایشگاه‌ها است و ابراز کرد: در این غرفه‌ها ما بد نبال تبیین سیاست ملی فرزند آوری و سایر سیاست‌هایی از این قبیل هستیم.

 

مبلغ جهادی حوزه علمیه با بیان این که غرفه خطاطی نیز در این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در این غرفه مبلغین ما یک محتوای تربیتی را با خط خوش می‌نویسند و تقدیم به میهمانان می‌کنند.

 

وی ادامه داد: غرفه پرده خوانی با ویدئو رسانه با سیاست‌های تبلیغی از قبیل نقد بازی‌های کامپیوتری و موضوعاتی از قبلی لذت مرد و قصیده عبرت نیز در نمایشگاه از برنامه های جذاب و جدید محسوب می‌شوند.

 

حجت الاسلام وافی با بیان این که در این مدل تبلیغی ما به دنبال آن هستیم که پیام‌هایی را به جامعه هدف خود برسانیم، عنوان کرد: از مهم‌ترین عناوین این پیام‌ها عبارتند از اولاً جامعه مذهبی می‌گوییم که مبلغین امام عصر (عج) در سنگر خدمت صادقانه خود باقیمانده و نگران نباشند و غیر متدینین نیز با این مدل تبلیغ وارد فضایی می‌شوند که توقع مواجه با آن را ندارند.

 

مبلغ جهادی حوزه علمیه بابیان این که گردشگران تخت جمشید بیشتر آنان یک فضاهای ملی و ایرانی دارند، گفت: پرده خوانی با موضوع شهدا از برنامه هایی است که برای هموطنان حاضر در این فضاها پی ریزی شده است، این حرکت تبلیغی آنان را به تفکر منطقی می‌خواند که شهدا هم از ایران بودند.

 

حجت الاسلام وافی با اشاره به این که برای احترام به تفکر گردشگران تخت جمشید، تبلیغ پرده خوانی برای شهدا در تخت جمشید برقرار شده است، گفت: برای اساس همین موضوع مبلغان ما به ایرانی و مسلمان بودن این شهدا در بیانات خود تاکید می‌کنند ضمن این که دید مبلغان ما بالاتر از حد است چرا که حتی به معرفی شهدای غیر ایرانی پرداخته با این محور که شهدای غیر ایرانی هم برای ایران و اسلام جنگیدند.

 

وی با اشاره به این که یک غرفه اختصاصی برای خانم‌های بدحجاب ایجاد شده است، عنوان کرد: در این غرفه یک چادر را به آنان هدیه داده می‌شود که یک عکس یادگاری از میهمان غرفه گرفته می‌شود که عملاً به او گفته شود که بگوییم این مدل برای شما زیباتر است.

 

وی یادآور شد تعداد کل مبلغان حاضر در این طرح جهادی در ایام نوروز 94 مجموعاً 127 نفر خواهد بود. /921/ت301/س

ارسال نظرات