۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۵۲۶۹۸
با شرکت بانوان فاطمی؛

همایش «رهروان یاس نبوی» در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، همایش رهروان یاس نبوی با شرکت بانوان فاطمی استان خراسان شمالی در امامزاده های این استان برگزار شد.
همايش رهروان ياس نبوي در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عصر سه شنبه، چهارم فروردین ماه همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س)، دخت نبی مکرم اسلام(ص)، همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان فاطمی در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

در این مراسم که به صورت همزمان با سراسر کشور در امامزاده های محل اجرای طرح سوگواره یاس نبوی برگزار شد، بانوان فاطمی در برنامه هایی نظیر عزاداری، مداحی، استماع سخنرانی پیرامون شخصیت و سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) و ولایت مداری ایشان، قرائت خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و ... شرکت کردند.

 

طرح ملی سوگواره یاس نبوی امسال برای چهارمین سال پیاپی از دوم فروردین ماه همزمان با شروع ایام فاطمیه دوم و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) در 26 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی آغاز شده و تا ششم این ماه ادامه دارد که یکی از برنامه های این طرح برگزاری همایش های رهروان یاس نبوی بود.

 

در واقع همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان یکی از بخش های مهم طرح سوگواره یاس نبوی به شمار می رود که اجرای آن از دو سال پیش در کشور آغاز شده و در آن مباحثی در زمینه ولایت پذیری حضرت فاطمه(س) و لزوم الگو گرفتن بانوان جامعه از آن بانوی بزرگوار مطرح و بحث می شود.

 

این همایش امروز برای سومین سال پیاپی در هشت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان با حضور بانوان برگزار شد و بر اساس برنامه امشب نیز برنامه شام غریبان حضرت فاطمه(س) در این امامزاده ها با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

محوری ترین همایش رهروان یاس نبوی در استان خراسان شمالی عصر امروز با حضور بانوان مرکز استان در شبستان جدید حضرت فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این آیین معنوی، هدف از اجرای آن را آشنایی بیش از پیش بانوان استان با سنت اهل بیت(ع) و نحوه و سیره زندگی حضرت زهرا(س) و تبلیغ فرهنگ فاطمی اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد: همایش رهروان یاس نبوی بخشی از طرح سوگواره یاس نبوی است که در 26 امامزاده شاخص استان خراسان شمالی با مدیریت و هدایت 28 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و مدارس علمیه داخلی استان در این اماکن مقدس در حال برگزاری بوده و تا ششم فروردین ماه ادامه دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی برگزاری برنامه هایی نظیر همایش رهروان یاس نبوی، تبلیغ وقف فاطمی، اجرای برنامه های عزاداری، میزبانی دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی، برپایی خیمه های معرفت، غرفه های کودک و نوجوان، مشاوره وقف و عفاف و حجاب، قرائت دعای خاصه حضرت زهرا(س) و ... را از جمله ویژه برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی در امامزاده های استان برشمرد.

 

به گفته وی عمل به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، آشنایی مردم با سنت اهل بیت(ع) و نحوه و سیره زندگی حضرت زهرا(س)، تبلیغ فرهنگ فاطمی، ترویج وقف به نیت دخت نبی مکرم اسلام(ص) و ... از جمله اهداف اجرای این طرح هستند که از چهار سال پیش و بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته و همه ساله همزمان با ایام فاطمیه دوم در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص سراسر کشور برگزار می شود.

 

گفتنی است، بنا به اعلام ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی کشور، امسال برنامه های ایام فاطمیه اول در روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اسفندماه به مدت سه روز برگزار شد و ایام فاطمیه دوم نیز از دوم فروردین ماه سال جدید تا پنجم این ماه به مدت شش شبانه روز تعیین شده است.

 

در استان خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده، 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات