۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۵۳۴۳۶
رییس اداره اوقاف شهرستان نجف آباد خبر داد؛

ثبت 4 وقف جدید در ابتدای نوروز در شهرستان نجف آباد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کریمی گفت: همزمان با طرح آرامش بهاری و در نخستین روز سال جدید واقفان نجف آباد، 4 وقف جدید را به ثبت رساندند.
سازمان اوقاف و امور خيريه

حجت الاسلام علی کریمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، با اشاره به جزئیات این موقوفات گفت: دو مورد از این موقوفات با مساحت 1447 مترمربع زمین جهت توسعه مسجد و مهدیه و دو مورد دیگر به صورت یک باب مغازه و منزل مسکونی جهت طلاب و حوزه های علمیه و یک واحد تجاری جهت پاسخگویی به مسائل شرعی است.

 

وی در ادامه بیان داشت: واقفان خیراندیش حیدرعلی، محمدحسن و طاهر ایوبی، اکبر صادقی، صدیقه خاکی و حیدرعلی عبدالعظیمی چهار واقفی بودند که در نخستین روزهای سال جدید اقدام به وقف کردند که ارزش ریالی این موقوفات در حدود 33 میلیارد ریال است.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه پیرامون طرح آرامش بهاری در بقاع و امامزادگان شهرستان نجف آباد گفت: یکی از برنامه های اداره اوقاف در ایام نوروز برگزاری طرح آرامش بهاری است که در چهار بقعه و امامزاده ساره مریم، بقعه بابانورالدین، امامزاده تقی بن محسن بن موسی بن جعفر و امامزاده شمس الدین شهرستان نجف آباد برگزار شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: در راستای طرح آرامش بهاری، اداره اوقاف اقدام به برپایی خیمه معرفت شامل غرفه مشاوره وقف، غرفه کودک، پاسخ گویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده، غرفه محصولات فرهنگی کرد که در طی 15 روز برگزاری این طرح، روزانه 2500 نفر از زائران و مسافران نوروزی از این طرح استقبال کردند.

 

رییس اداره اوقاف نجف آباد با اشاره به برنامه های اوقاف در نخستین روزهای سال جدید گفت: همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان، برگزاری ویژه برنامه های شب و روز شهادت حضرت زهرا در امامزاده های سطح شهرستان، حرکت کاروان حرم تا حرم در روز شهادت حضرت زهرا(س)، سیاه پوش کردن و غباروبی امامزادگان، تقدیر از خانواده های معظم شهدا با حضور مسؤولان شهرستان و غباروبی گلزار شهدا از جمله برنامه های اداره اوقاف بود.

 

وی در پایان بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ وقف با وجود همه ظرفیت‌ها تأکید کرد و متذکر شد: امروز جامعه ما نیازمند سنت حسنه وقف است چرا که با فرهنگ سازی و ترویج این سنت نیکو، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌‌شود./1306/ت302/ب4

ارسال نظرات