۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۵۴۱۰۶
امام جمعه زابل:

در مذاکرات باید منافع ملی و ارزش های اسلامی حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه مذاکره کنندگان ما باید از نقدهای سازنده استقبال کنند، گفت: مذاکره کنندگان ما با هم‌فکری پای میز مذاکره بنشینند زیرا نقد سازنده نشان از همدلی بین دولت و ملت دارد.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا امام جمعه شهرستان زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: به برکت این روز که روز جشن و سرور و شادی و روز مادر است ان شاالله برای اولین بار در شهر زابل "بوستان مادر" افتتاح خواهد شد از فرماندار محترم و به ویژه شهردار گرامی تشکر کنیم و امیدواریم که روز به روز شاهد پیشرفت‌هایی در شهرستان باشیم.

حجت الاسلام کیخا با اشاره به نامگذاری سال 94 به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، افزود: حکمت این نامگذاری این است که به سمت این ایده‌آل حرکت کنیم همدل بودن یعنی هم هدف بودن، یعنی فکر و اندیشه یکی باشد وقتی فکر واندیشه یکی باشد زبان هم یکی می شود و این همدلی و هدف در جامعه‌ای محقق می‌شود که دولت آن برخاسته از ملت باشد تمام مسؤولان از جنس این مردم باشند و توسط همین مردم انتخاب شده باشند.

وی ادامه داد: همه باید همدل بوده و به فکر ایرانی اسلامی، سربلند و پیروز باشیم جناح و حزب را داشته باشیم اما هدف خدا باشد این که چند حزب در جامعه باشند فرصت است و برکاتی دارد اما این حزب‌ها زمانی می‌توانند در خدمت جامعه باشند که همدل بوده و هدف‌شان خدا باشد.

امام جمعه زابل با تأکید بر اینکه مردم فهیم و صبور سیستان و بلوچستان همواره در کنار مسؤولان بوده‌اند؛ عنوان کرد: مردم ما متوجه هستند و زحمات خدمتگزاران خود را می‌بینند در عین حال که کم‌کاری‌ها را می‌بینند، زحمات زیاد را هم می‌بینند مردم سیستان مجدانه پیگیر رفع مشکلات‌شان هستند در مورد مرز ملک و درآمدهای حاصل از آن سؤالاتی داشتند و هنوز منتظر جواب هستند همچنین در خصوص سود و نفع آبی که از چاه‌نیمه به زاهدان منتقل می‌شود ابهاماتی دارند درباره کارخانه سیمان سیستان نیز که به نام سیستان و به کام دیگران است، سؤالاتی مطرح کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد کارت مرزنشینی و طرح تجارت چمدانی، طرح گردشگری نقاط مبهمی وجود دارد و مهم‌تر از همه این مسائل منتظر اجرایی شدن طرح منطقه آزاد سیستان هستند ما در مورد همه اینها منتظر پاسخ نمایندگان محترم مجلس و مسؤولان دولت تدبیر و امید هستیم.

حجت الاسلام کیخا اظهار داشت: رسانه‌ها و صاحبان قلم و فکر و اندیشه پیگیر مطالبات مردم باشند و نشاط خود را در پیگیری مطالبات مردم حفظ کنند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر تصریح کرد: آنچه که در مذاکرات هسته‌ای سوئیس صورت گرفت، همدلی مردم و ملت را به جهانیان نشان داد و همگان دیدند که چقدر متفکرانه مردم ایران مسائل را دنبال می کنند البته در این مذاکرات باید مراقب باشیم که دشمن مکار و حیله‌گر است در توافق باید روی کلمه به کلمه آن دقت کرد موضوع مورد مذاکره، انرژی هسته ای و رفع تحریم هاست و لا غیر و در این مذاکرات باید منافع ملی و ارزشهای اسلامی حفظ شود.

حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه مذاکره کنندگان ما باید از نقدهای سازنده استقبال کنند، افزود: مذاکره کنندگان ما آستانه صبر و تحمل‌شان را بالا ببرند و با هم‌فکری پای میز مذاکره بنشینند نقد سازنده نشان از همدلی بین دولت و ملت دارد مردم عزیز ما هم باید انتظارات و توقعات خود را متناسب با شرایط تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت مردم عامل اصلی برای آمدن دشمن به پای میز مذاکرات است این مردم 36 سال مقاومت کردند و شهید دادند و دشمن "ایران هسته ای" را پذیرفت که این دستاورد بزرگی است.

حجت الاسلام کیخا در ادامه به جنایات صورت گرفته در یمن توسط عربستان اشاره کرد و گفت: جهان شاهد جنایت عربستان سعودی است عربستان با این جنایات از خود چهره ای منفور ساخت و قطعا به زودی طعم شکست را خواهد چشید و بینی او به خاک مذلت کشیده خواهد شد./831/پ202/ب

ارسال نظرات