۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۵۴۲۴۸
استاد حوزه و دانشگاه:

رمز موفقیت ایران همدلی وهم زبانی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه رمز موفقیت انقلاب را همراهی دولت و ملت دانست و گفت: اگر همکاری میان دولت و ملت وجود نداشته باشد و از هم جدا باشند کشور از هم می‌پاشد و دشمنان به راحتی می‌توانند در کشور نفوذ کنند.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت، گفت: رهبر معظم انقلاب با تدبیر و با توجه به شرایط کنونی جامعه و جهان برای هرسال نامی متناسب با شرایط آن سال انتخاب می‌کند.

 

وی با بیان این که اگر ملت ایران بخواهد بزرگ شود و در تمام زمینه‌ها به موفقیت دست یابد باید همدلی و هم‌زبانی در میان ملت و دولتش وجود داشته باشد، افزود: با توجه به این که تنها راه موفقیت دولت‌ها همکاری میان ملت و دولت است و همچنین وجود خطر احتمال فاصله گرفتن ملت از بدنه دولت، مقام معظم رهبری این شعار را برای تعامل و همگرایی میان این دو در سال جاری انتخاب کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بصیرت و دید وسیع رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب چالش‌ها و مشکلاتی را می‌بینند که ممکن است دشمنان با استفاده از آن مردم را در مقابل دولت قرار دهند، که در واقع انتخاب این شعار عامل پیشگیری برای این تهدیدات است.

 

وی افزود: برای تحقق شعار سال، مردم باید دولت را در مدیریت اجرایی کشور کمک و در موفقیت آن زمینه‌ساز و همراه باشند.

 

حجت الا سلام مختاری با بیان این که مسؤولان دولتی و سازمان‌ها باید به گونه‌ای کار کنند که از تضعیف دولت جلوگیری شود، تصریح کرد: منتقدان باید نقدهای دلسوزانه خود را به جا و کارشناسی شده ارائه کنند.

 

وی ادامه داد: دولت هم باید ضمن نقد‌پذیری درصدد رفع آن‌ها باشد و با اهتمام به رهنمودهای رهبری عمل کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وحدت در تمام بخش‌ها رمز موفقیت و پیروزی حق بر علیه باطل بوده است، ادامه داد: در زمانی که دشمنان کشور برای ضربه زدن به آن دست به دست هم داده‌اند، حفظ و تقویت وحدت، از وظایف اصلی مسؤولان و مردم است.

 

وی رمز موفقیت انقلاب را همراهی دولت و ملت دانست و گفت: اگر همکاری میان دولت و ملت وجود نداشته باشد و از هم جدا باشند کشور از هم می‌پاشند و دشمنان به راحتی می‌توانند در کشور نفوذ کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان این که یکی از کارهای دشمنان انقلاب ایجاد شکاف میان مردم و مسؤولان است، ادامه داد: شرایط کنونی داخل و خارج از جامعه شرایط حساسی بوده و موفقیت دولت در تمام صحنه‌ها نیازمند همدلی و همراهی آحاد مردم است؛ بنابراین باید سعی کنیم به سمت همدلی و هم‌زبانی حرکت کنیم.

 

وی همدلی وهم زبانی را زمینه‌ساز پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: انتظار رهبر معظم انقلاب پیشرفت اقتصادی در کشور است چرا که اگر کشوری فقیر و بدبخت باشد نمی‌تواند حرف خود را در دنیا بزند و از حق خود دفاع کند؛ بنابراین ما باید برای رسیدن به کشوری با اقتصاد قوی برنامه ریزی کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمن با ایجاد توطئه به دنبال تفرقه در کشور است باید ملت ایران هوشیار باشد و از اختلافات بین ملت و دولت جلوگیری کند.

 

وی با توصیه به مردم که قدردان زحمات مسؤولان باشند، گفت: مسؤولان نیز باید مردم را ناظر بر اعمال خود ببینند و خود را خدمتگزار مردم بدانند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات